Společnost DPD zveřejnila výsledky svého průzkumu zaměřeného na preference zákazníků při výběru platebních metody a další priority důležité při výběru konkrétního e-shopu.
Výsledky ukazují, že tuzemští zákazníci nejvíce preferují platbu bankovním převodem (58 %), dále pak platbu kartou on-line (48 %) a dobírku (47 %). Dodáváme, že respondenti mohli uvést více možností, proto součet přesahuje 100 %.
Mezi další preferované způsoby placení v ČR patří digitální peněženky typu PayPal (24 %), platba kartou při převzetí (20 %), platební brána GoPay (19 %) nebo PayU (12 %). Nejméně využívané jsou naopak platby pomocí mobilních aplikací (4 %), inkasa z účtů (2 %) a nebo karet PaysafeCard (2 %).
Čím širší výběr, tím vyšší spokojenost
Čeští spotřebitelé si nejčastěji volí doručení zboží domů (83 %), oblíbená jsou však také doručení do výdejny balíků (42 %) a na poštu (40 %). Část respondentů využívá také doručení do obchodu (25 %) nebo do práce (22 %) nebo do uzamykatelných boxů (5 %).
Průzkum dále ukázal, že české zákazníky motivují k nákupu také pestré možnosti výběru doručení a vrácení zboží. Pro 78 % oslovených Čechů je důležité, zda e-shop doručuje zboží následující pracovní den a 71 % respondentů preferuje možnost změnit čas doručení.
Pro 70 % českých respondentů je důležitá také znalost hodinového okna, kdy jim kurýr balík doručí a představuje pro ně jeden z důvodů pro nákup z daného e-shopu. Důležitá je rovněž možnost získání aktuálních informací o doručovacím procesu a možnost doručení zásilky večer.
Infografika – Srovnání preferencí zákazníků v ČR a Evropě
Zdroj: DPD