IHS: Segment chytrých hodinek stojí a padá s Apple Watch

Úspěch samotného konceptu chytrých hodinek má podle společnosti IHS v rukou Apple a jeho Apple Watch. Pokud u spotřebitelů zabodují, vytáhnou nahoru i konkurenci běžící na Androidu... a naopak.

IHS: Segment chytrých hodinek stojí a padá s Apple Watch



Analytici společnosti IHS zveřejnili zprávu, ve které spojují osud chytrých hodinek Apple Watch s osudem celého příslušného segmentu. Pokud Watch uspějí, vytáhnou podle IHS vzhůru celé odvětví, v opačném případě je naopak zcela potopí.

Konkurenti Applu v oblasti chytrých hodinek potřebují, aby Apple Watch byly úspěšné,“ uvedl Ian Fogg, ředitel IHS pro oblast mobilních zařízení a telekomunikací.

Proč to potřebují? Podle IHS zejména proto, že úspěch Apple Watch vzbudí vyšší zájem o tento typ produktů a spotřebitelé začnou nakupovat i zařízení běžící na konkurenčním Android Wear. Mimo jiné kvůli ceně.

Ceny Apple Watch totiž začínají na 349 dolarech a k jejich provozu je zapotřebí ještě vlastnit iPhone 5 nebo 6. Naopak chytré hodinky s Android Wear mohou stát podstatně méně, čímž mohou oslovit majitele více než dvou miliard chytrých telefonů s Androidem, ale i na cenu citlivé uživatele telefonů od Applu.

Do pěti let 100 milionů kusů ročně

IHS se domnívá, že o osud segmentu chytrých hodinek se není třeba obávat. Apple podle prognózy analytiků prodá během letošního roku 19 milionů hodinek Watch a dosáhne 56% podílu na trhu.

Do roku 2020 se má tento podíl zmenšit na 38 %, mimo jiné i díky výše uvedeného efektu posílení poptávky po hodinkách s Androidem. Celkem se má v roce 2020 prodat 101 milionů chytrých hodinek, zatímco v roce 2014 to bylo jen 3,6 milionu.

Zdroj: IDG News Service








Úvodní foto: Apple

Komentáře