IDC: Tržby z fyzických kopií konzolových her se propadnou o 45 %

Prognóza společnosti IDC hovoří o masivním přesunu příjmů ze softwaru, obsahu a služeb v oblasti herních konzolí do digitální sféry, zatímco prodej fyzických nosičů se propadne téměř na polovinu. PlayStation 4 se má do roku 2016 stát globální jedničkou.

IDC: Tržby z fyzických kopií konzolových her se propadnou o 45 %



Společnost IDC zveřejnila prognózu trhu herních konzolí v následujcích letech. Hlavními předpoklady jsou ukončení prodeje senzoru Kinect v balíčku s Xbox One a globální snížení ceny Wii U. Ani jedno ani druhé však podle IDC neovlivní skutečnost, že se PlayStation 4 (PS4) stane konzolí s největší globální uživatelskou základnou.

Toho má Sony s PS4 definitivně dosáhnout v roce 2016, zatímco Microsoft má zrušit bundle Xbox One a Kinectu v roce 2015. Tím se podle IDC dostane na přibližně stejnou cenovou hladinu s PS4 a změní tak poměr sil v maloobchodním prodeji. I díky tomu se má Xbox One stát do roku 2016 nejrozšířenější konzolí v regionu Severní Ameriky.

Nintendo bude podle IDC snižovat globální ceny o 50 dolarů někdy na přelomu let 2014 a 2015.

Přesun prodejů do digitální sféry

Dalším bodem prognózy je srovnání prodeje stávající osmé generace konzolí se sedmou, již tvořily Xbox 360, PlayStation 3 a Wii. IDC očekává, že osmá generace dosáhne o 10 % nižších obratů z prodeje hardwaru a her na discích, přičemž o propad se postarají výhradně hry, které za šest let na trhu vyprodukují o 45 % nižší obrat.

To je způsobeno nakupováním her on-line a bez nosiče. Započítají-li se příjmy z digitálních licencí, předplatného a dalších nákupů obsahu, služeb nebo aplikací, mají tyto téměř vyrovnat propad prodeje krabicových her.

Zdroj: IDC








Úvodní foto: IDG News Service

Komentáře