IBM mění e-mail, jak jej doposud známe

Aplikace IBM Verse zastoupí i osobního asistenta, která navrhne odpovědi na e-maily a upozorní na důležité úkoly podle analýzy předchozího chování uživatele.

IBM mění e-mail, jak jej doposud známe



Nové podnikové e-mailové řešení IBM představil v Praze Andrew Birnbaum, worldwide technical executive.

Tzv. IBM Verse má reagovat na hlavní současné problémy e-mailu. Birnbaum např. uvádí, že pro firemní uživatele je při větších objemech zpráv těžké vědět, na co se soustředit nejdřív. S velkými objemy informací a formáty příloh je pro ně podstatně těžší nalézt potřebné informace.

Navíc se zhoršuje schopnost dodělat projekt a spolupracovat (např. na úrovni přidávání lidí do kopie). Přes e-mail je také podle Birnbauma velmi obtížné sledovat zadávání úkolů a jejich plnění. Navíc firemní e-mail nekoresponduje s funkcionalitami sociálních sítí, na které si lidé již zvykli.

Podle průzkumu IBM stráví pracovník 28 % pracovního týdne řešením e-mailů. Zaměstnanec musí údajně průměrně zkontrolovat doručenou poštu šestatřicetkrát za hodinu. Přitom má podle odhadů jen pouhých 14 % z těchto zpráv zásadní význam.

Konečně nové pojetí e-mailu od devadesátých let

IBM reaguje na všechny tyto problémy a oznamuje novou e-mailovou službu zvanou IBM Verse. Zastřešuje sociální síť, sdílení dokumentů, video chat a analytické schopnosti do jediné aplikace, která se dokáže učit chování uživatele a navrhovat možné odpovědi na e-maily na základě předchozí interakce.

Verse analyzuje chování a preference uživatele a podle nich přizpůsobuje a následně i předvídá vhodnou podobu e-mailového řešení daného pracovníka.

IBM VerseIBM Verse uživatelům umožní vidět vztahy mezi jednotlivými zaměstnanci v e-mailové konverzaci, „umlčet“ upozornění na irelevantní konverzaci a konvertovat text zprávy do obsahu blogu či sociálních médií na jedno kliknutí.

V zásadě celé uživatelské prostředí je navrženo tak, aby většinu úkonů mohl uživatel vykonat na maximálně tři kliknutí.

IBM také uvádí, že uvádí první mailové řešení, které je vybaveno vyhledávací funkcí „faceted search“. Ta umožňuje uživatelům najít konkrétní informace napříč různými druhy obsahu uvnitř e-mailů.

IBM Verse využívá analytické nástroje a skrze dashboard zobrazuje rychlý náhled nejdůležitějších úkolů pro daný den a stejně tak nejbližší termíny úkolů zadaných jiným uživatelům.

IBM Verse - analytika lidíVerse se postupně se učí, jaké preference a priority uživatel má, a díky tomu mu nabídne okamžitý kontext daného projektu i osoby a týmu na něm spolupracujícím. 

Do budoucna bude mít IBM verse vestavěnou podporu Watsonu do prostředí spolupráce, což uživatelů umožní zadávat dotazy superpočítači IBM s umělou inteligencí v podstatě na jakékoliv téma a získávat přímé odpovědi řazení podle stupně důvěryhodnosti (či jistoty).

Rozhraní pro různá zařízení

IBM zapracovalo na intuitivním uživatelském rozhraní s náhledy, které je optimalizované jak pro web, tak pro mobilní zařízení.

Cílem nového rozhraní bylo umožnit rychle pracovat s obsahem a konverzacemi, které byly dříve izolované v jednotlivých funkcích jako pošta, kalendář, úkoly, sociální sítě, chaty, online schůzky a dokumenty. Uživatel tak při práci nemusí opouštět rozhraní IBM Verse.

IBM Verse běží na cloudové platformě SoftLayer.

Dostupnost a obchodní model

Beta verze IBM Verse v podobě SaaS bude vybraným klientům a partnerům k dispozici v lednu 2015. On-prem přijde na trh později. Kromě migrací budou moci partneři IBM doplňovat do Verse rozšiřující informace a funkcionality skrze API.

Verze freemium má přijít do IBM Cloud Marketplace během první čtvrtiny roku 2015. IBM zatím neupřesnilo, jak bude freemium model vypadat. Verse bude k dispozici i jako aplikace pro systémy iOS a Android.

IBM Verse navazuje na aktuálně dostupné prostředí IBM Connections, které bude v češtině dostupné v prosinci.

Video o IBM Verse

 

Zdroj: IBM, ChannelWorld








Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře