Přesun pozornosti ke smartphonům vyšších tříd se začal Huawei vyplácet. Dražší zařízení pomohly společnosti meziročně téměř zdvojnásobit obrat za první pololetí roku 2015.
Celkové tržby divize Huawei Consumer dosáhly 9,09 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 69 %. Tržby z prodeje této divize činily 32 % celkových tržeb mateřské společnosti Huawei Technologies oproti 24 % ve stejném období loňského roku.
Tržby z prodeje mobilních zařízení firmy Huawei dosáhly v prvním pololetí částky 7,23 miliardy dolarů, což znamená meziroční nárůst o 87 %.
Huawei úspěch připisuje zaměření se na mobilní zařízení střední a vyšší třídy, která přispěla jak k nárůstu odbytu, tak ke zvýšení průměrné prodejní ceny.
Díky svému růstu Huawei Consumer zvýšilo předpokládané tržby za rok 2015 ze 16 miliard na 20 miliard dolarů.
Vyšší třídy smartphonů táhnou výsledky vzhůru
Prodeje smartphonů Huawei celosvětově za první pololetí rostly výrazně rychleji než trh. Zatímco podle IDC globální trh roste o necelou čtvrtinu, Huawei dodalo za první pololetí 48,2 milionu smartphonů, což představuje meziroční nárůst o 39 %.
Odbyt zařízení ve střední a vyšší třídě zaznamenal meziroční nárůst dokonce o 70 %, tržby za ně rostly o 388 %.
Střední a vyšší třída smartphonů Huawei přitom představuje 31 % celkového odbytu mobilních zařízení, 42,9 % celkových tržeb a 44 % celkového zisku společnosti.
Z pohledu modelů Huawei v prvním pololetí roku 2015 celosvětově prodalo 5 milionů kusů vlajkového Huawei Mate7, 7 milionů Huawei P7 a více než milion kusů Huawei P8, které je na trhu dva měsíce.
Evropský trh rostl o polovinu
Nejvíce Huawei Consumer roste v Číně, kde tržby vzrostly meziročně o 124 % a společnost zde drží největší tržní podíl (podle GfK). V dalších regionech rostly tržby následovně: Západní Evropa 45 %, severovýchodní Evropa 54 %, jižní Tichomoří 41 %, severní Afrika 164 % a Blízký východ 48 %.
Zdroj: Huawei