Gemius: Česká on-line reklama se vyznačuje nejvyšším podílem bohatých formátů v regionu

Odvrácenou stranou mince je skutečnost, že se tuzemské kampaně vyznačují nejnižší průměrnou mírou prokliku v celé střední a východní Evropě. Pozitivní zprávou je naopak růst podílu mobilních zařízení.

Gemius: Česká on-line reklama se vyznačuje nejvyšším podílem bohatých formátů v regionu



Nová zpráva AdMonitor od společnosti Gemius uvádí, že více než polovina českých digitálních kampaní cílí na uživatele pomocí rich media formátů (57 %), což je to nejvíce v regionu střední a východní Evropy a zároveň o 13 % více než ve druhé polovině roku 2016.

Na druhou stranu však máme nejnižší míru prokliku (average CTR) z celého regionu, která se oproti loňskému roku poměrně výrazně snížila z 0,57 % na 0,43 %. Pokles míry prokliku je však trendem i na dalších trzích regionu, například na Slovensku či v Polsku.

Zpráva dále uvádí, že se v České republice zvyšuje podíl kliknutí provedených na mobilních zařízeních, tedy tabletech a telefonech. Ve druhé polovině roku 2016 činil tento podíl 40 %, v roce 2017 je to již téměř 50 %.

Nejvyšší míra prokliku v případě rich media formátů byla zaznamenána u tabletů (CTR 2 %), klasické bannery vedou na mobilních telefonech (CTR 0,8 %). Nejvíce kliknutí na reklamní kreativy v ČR provádí nejstarší skupina uživatelů ve věku 55-69 let, kteří tvoří bezmála třetinu všech kliknutí..

Zdroj: Gemius









Úvodní foto: © varijanta - Fotolia.com

Komentáře