Fortinet: Více než polovina mladých ve firmách je ochotna porušit bezpečnostní politiku

Společnost Fortinet, dodavatel síťových řešení, vydala výsledky celosvětového průzkumu, který mapuje vztah mladých lidí k moderním technologiím a současně k firemním předpisům.

Fortinet: Více než polovina mladých ve firmách je ochotna porušit bezpečnostní politiku



Výsledky studie Fortinetu ukazují, že velká část respondentů z generace Y (tj. 20–29 let) odmítají firemní bezpečnostní politiku, pokud omezuje používání vlastních zařízení a soukromých úložišť v cloudu pro pracovní účely.

Taktéž chtějí používat při práci další zařízení, jako jsou chytré hodinky, automobily komunikující přes bezdrátové sítě či brýle Google Glass.

Průzkum Fortinet Internet Security Census 2013 provedla firma Vision Critical mezi 3 200 respondenty z 20 zemí celého světě (bez ČR a SR, nejbližší respondenti z Německa a Polska).

Ochota porušovat firemní pravidla v případě restrikcí se oproti podobné studii společnosti Fortinet uskutečněné před rokem zvýšila o 42 %,“ uvedl Vladimír Brož, Fortinet country manager.

Respondenti průzkumu se o IT politice svého zaměstnavatele často vyjadřovali pozitivně, nicméně 51 % uvedlo, že by zákaz používání soukromých zařízení pro pracovní účely prostě odmítlo respektovat.

Více než třetina (36 %) účastníků průzkumu odmítá dodržovat předpisy, které zakazují ukládat firemní informace v cloudových službách, jako je např. Dropbox.

Chytrá elektronika jako samozřejmost ve firmách?

Necelá polovina (48 %) respondentů by porušila firemní předpisy, pokud by omezovala pracovní využívání různých chytrých hodinek, brýlí Google Glass nebo jiné chytré nositelné elektroniky.

V této souvislosti 16 % respondentů soudí, že chytré brýle či hodinky se na pracovištích rozšíří prakticky okamžitě, 33 % se domnívá, že nejprve bude muset poklesnout jejich cena. Pouze 8 % účastníků průzkumu je k těmto výrobkům skeptických.

Zaměstnanec – největší bezpečnostní hrozba

Až 70 % respondentů ve studii uvádí, že k práci používají své osobní účty na webových službách, 12 % přiznává, že si zde uchovávají i pracovní hesla; 16 % finanční informace, 22 % citlivé podnikové dokumenty, jako jsou smlouvy a plány a 33 % informace o zákaznících.

Téměř třetina (32 % účastníků) ankety zcela důvěřuje veřejným cloudovým službách i pro ukládání důvěrných informací, nedůvěru v tomto ohledu vyjádřilo pouze 6 % dotázanýchlidí.

V případě kompromitace soukromého, pro pracovní účely však používaného zařízení, by 14 % respondentů firmu o incidentu zřejmě vůbec neinformovalo.

Naopak pozitivním zjištěním je, že čím intenzivněji jsou zaměstnanci zapojeni do trendu BYOD, tím lépe jsou také informování o souvisejících rizicích a bezpečnostních hrozbách, uvádí Fortinet.

Studie představuje výzvu pro administrátory IT, aby dělali víc pro zajištění bezpečnosti firemních dat. Současně se ukazuje, že kromě technických opatření je třeba vzdělávat uživatele, poskytovat jim informace o možných rizicích,“ uvedl k výsledkům studie Vladimír Brož.

Zdroj: Fortinet








Úvodní foto: © Minerva Studio - Fotolia.com

Komentáře