Doručování na dobírku je zřejmě nesmrtelné, jeho obliba dokonce mírně roste (DPD)

Ze statistik dopravce DPD z druhého pololetí roku 2016 vyplývá, že Češi stále preferují doručování zboží z e-shopů na dobírku, jakkoliv mají k dispozici modernější a jednodušší platební metody.

Doručování na dobírku je zřejmě nesmrtelné, jeho obliba dokonce mírně roste (DPD)



Společnost DPD zveřejnila výstup ze svých interních statistik za druhé pololetí roku 2016, ze kterých vyplývá rostoucí obliba dodávání zboží na dobírku. V období od srpna do prosince loňského roku činil počet zásilek na dobírku činil v průměru o 80 000 měsíčně více než za totéž období roku 2015.

Celkový počet zásilek na dobírku v období od srpna do prosince loni činil 2 130 000, zatímco v roce 2015 to bylo pouze 1 730 000. Nejvytíženějším měsícem byl prosinec 2016, kdy lidé zaplatili při doručení o 42 000 zásilek více než v prosinci roku 2015.

Dopravce nemá z této situace příliš velkou radost. Generální ředitel společnosti Miloš Malaník si mírně posteskl nad tím, že dobírka má v ČR stále silný základ navzdory snahám DPD přinášet do své branže inovace a informovat zákazníky o jednodušších metodách doručování a plateb.

V západních zemích dobírku například téměř vůbec neznají a nákup bývá zaplacen bezhotovostně předem. Rádi bychom, aby i Češi vzali za své, že existují daleko komfortnější metody, které navíc uspoří jejich čas při předání zásilky kurýrem,” uvedl.

Zdroj: DPD








Úvodní foto: © mangostock - Fotolia.com

Komentáře