Datart spustil zkušební provoz projektu online poradců

Zaměstnanci vybraných prodejen odpovídají zákazníkům prostřednictvím několika komunikačních kanálů a pomáhají jim s výběrem zboží. Pokud se projekt osvědčí, rozšíří jej Datart na všechny své prodejny.

Datart spustil zkušební provoz projektu online poradců



Řetězec Datart spustil v rámci multikanálové prodejní strategie projekt online poradců. Pětadvacet prodavačů, kteří jsou fyzickými zaměstnanci, v rámci projektu pomáhá zákazníkům na internetu s výběrem zboží. Prodejce uvádí, že podnětem byla situace, kdy si zákazníci vybírají elektroniku především podle technických parametrů a recenzí dalších uživatelů.

Touto novou službou chceme vyplnit mezeru v oblasti recenzí elektroniky a dalších spotřebičů a zároveň urychlit zákazníkům proces vyhledávání informací o produktu,“ uvedl Jiří Navrátil, ředitel online divize Datartu.

Například u kvalitní pračky za 35 000 Kč nemůžete očekávat více pozitivních recenzí než u pračky za 5 000 Kč, protože levnějších praček se prodá podstatně více. Také technické parametry běžnému zákazníkovi těžko pomohou s praktickými radami nebo třeba s prezentací hlučnosti spotřebiče," dodal.

Do pilotní verze projektu je zapojeno 25 prodavačů Datartu, kteří jsou zaměstnanci prodejen Anděl, České Budějovice, Brno Vaňkovka a Plzeň Borská pole. Tito prodavači radí zájemcům o elektrospotřebiče prostřednictvím on-line diskusí, emailu nebo prostřednictvím sociálních sítí.

Prodavači zároveň píší své stručné hodnocení k jednotlivým produktům a pomáhají s rozhodováním, pokud si kupující vloží produkty do porovnání webu Datartu.

Online poradce odpoví tazateli do 24 hodin. Účastníci projektu mají na webu profily s osobními informacemi včetně vazeb na kategorie produktů, na něž jsou specializováni. Profil obsahuje i recenze poradců včetně osobního doporučení.

Jiří Navrátil uvedl, že bude-li projekt úspěšný, nasadí Datart do ostrého provozu všechny prodejny. Do budoucna se chystá i například propojení prodejců-poradců s jejich kalendářními směnami, aby si s nimi mohli zákazníci případně rovnou domluvit schůzku.

Zdroj: Datart







Komentáře