Context: Celosvětově se prodalo přes půl milionu 3D tiskáren

Analytici uvádějí, že i přes "fenomenální růst" odvětví 3D tiskáren a překonání půl milionu prodaných kusů je rok 2015 náročný jak pro segment profesionálních, tak i osobních modelů.

Context: Celosvětově se prodalo přes půl milionu 3D tiskáren



Ve třetím čtvrtletí roku 2015 se předním hráčům odvětví 3D tiskáren, společnostem Stratasys a 3D systems, podle slov analytiků společnosti Context příliš nedařilo.

Obě společnosti dosáhly v uplynulém kvartálu slabých výsledků, když jejich výnosy klesly o 18 % respektive o 9 %.

Přesto se řada výrobců známých v tradičním tiskařském odvětví chystá na vstup do 3D segmentu, který metrikou Contextu překonal hranici 500 000 dodaných kusů.

Canon nedávno představil průmyslovou 3D tiskárnu v Paříži. Ricoh mezitím již na trh vstoupil, když uvedl stroj používající laser sintering (selektivní spékání laserem) spoluvyvinutý s japonskou firmou Aspect.

HP Inc se již pochlubilo svou technologií MultiJet Fusion a předpokládá se, že s ní vstoupí na trh v příštím roce. Vedle toho propaguje osobní 3D tiskárnu pro spotřební segment.

Zatímco se velcí hráči známí ze 2D tisku chystají proniknout zejména do segmentu průmyslového/profesionálního tisku, ve spotřebním segmentu zůstávají spíše lokální výrobci a startupy, shrnuje Context.

Jako příklady pro evropský trh analytici uvádějí španělského výrobce BQ, německou značku RepRap, Italský Sharebot, polský Zortrax a holandský Ultimaker, kterým se docela daří v jejich regionu, ale žádný z nich není globální značkou.

Ani ve stolních tiskárnách celosvětově největší XYZprinting není žádným gigantem, což podle analytiků ukazuje teprve rané počátky tohoto odvětví.

Zdroj: Context








Úvodní foto: 3Dfactories, Aroja

Komentáře