Čínský e-tail Alibaba vstupuje na americký cloudový trh

Čínský e-tailový gigant se postavil Amazonu a další americké konkurenci.

Čínský e-tail Alibaba vstupuje na americký cloudový trh



Alibaba Group, největší čínský e-tailer, rozjíždí cloudové datacentrum v Americe, kde čelí konkurenci zejména v podobě společností Amazon, Google a Microsoft.

Dceřiná firma Aliyun je v současnosti největším cloudovým hráčem na čínském trhu. Ve středu zprovoznila datové centrum v Kalifornii. Jde o její první datacentrum mimo Čínu.

Alibaba se skrze Aliyun pokusí nejprve přilákat čínské podniky, které působí na americkém trhu. V druhém pololetí pak chce expandovat na další mezinárodní klientelu.

Největší konkurencí jí bude Amazon Web Services a Microsoft Azure. Charlie Dar, analytik Forrester Research se však nechal slyšet, že otevření datacentra v Silicon Valley je jasná zpráva, že Aliyun chce být globálním hráčem.

Loni Alibaba udělala v USA veřejný úpis akcií a světově největší IPO jí vynesl 25 miliard dolarů.

Společnost provozuje dva největší čínské e-taily a navíc staví cloud computingové služby. V cloudu má Alibaba přes 1,4 milionu čínských zákazníků.

Jednou z bariér cloudového byznysu Alibaby ve Spojených státech mohou být obavy vlády z bezpečnosti a napojení na Čínu. V minulosti se s podobným podezřením potýkaly společnosti Huawei a ZTE.

Alibaba pro svůj cloud používá vlastní proprietární technologii, což může být problém, uvedl Charlie Dar. Je zcela odlišná od Amazonu a Microsoftu, což může způsobit obtíže zákazníkům, kteří budou chtít přemigrovat z konkurenční platformy.

Zdroj: IDG News Service








Úvodní foto: © bloomua - Fotolia.com

Komentáře