České e-shopy objevují možnosti affiliate marketingu (VIVnetworks.com)

6. 5. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © varijanta - Fotolia.com
Síť VIVnetworks.com v roce 2015 evidovala 921 tisíc objednávek v hodnotě 1,1 miliardy korun. Celkovou hodnotu objednávek realizovaných v ČR skrze model partnerského marketingu přitom firma odhaduje na 3 miliardy korun.

Koncept affiliate marketingu, tedy reklamního modelu, ve kterém zadavatel neplatí za zobrazení či proklik, ale vyplácí provize za prodej realizovaný na základě zobrazované reklamy, se podle společnosti VIVnetworks.com zabydluje v českých internetových obchodech.

Síť VIVnetworks.com, která poskytuje služby v této oblasti, například za roku 2015 eviduje 60 % nárůst obratu a čtvrtinový nárůst počtu spolupracujících e-shopů. Za celý rok 2015 síť eviduje 921 tisíc objednávek v hodnotě 1,1 miliardy korun.

VIVnetworks.com uvádí, že affiliate marketing e-shopům generuje kolem 10 % obratu, výjimkou však nejsou ani takové obchody, kterým tvoří až 15 %. Prostor pro další rozmach tohoto modelu je přitom podle společnosti stále velký.

Hrubým odhadem může být celkový obrat e-shopů v affiliate marketingu v České republice za loňský rok až 3 miliardy korun,“ uvedl Robert Studený, COO společnosti VIVnetworks.com.

bitcoin školení listopad 24

Zákazníci do e-shopů podle VIVnetworks.com přichází na základě nejrůznějších forem reklamy. Nejvíce zákazníků (35 %) je osloveno prostřednictvím obsahových webů a blogů, u kterých nejlépe fungují recenze, PR články nebo různá doporučení. Necelých 20 % zákazníků reaguje na cashbacky a 25 % na kupóny.

Zdroj: VIVnetworks.com

Čtěte dále

ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem