České e-shopy objevují možnosti affiliate marketingu (VIVnetworks.com)

Síť VIVnetworks.com v roce 2015 evidovala 921 tisíc objednávek v hodnotě 1,1 miliardy korun. Celkovou hodnotu objednávek realizovaných v ČR skrze model partnerského marketingu přitom firma odhaduje na 3 miliardy korun.

České e-shopy objevují možnosti affiliate marketingu (VIVnetworks.com)



Koncept affiliate marketingu, tedy reklamního modelu, ve kterém zadavatel neplatí za zobrazení či proklik, ale vyplácí provize za prodej realizovaný na základě zobrazované reklamy, se podle společnosti VIVnetworks.com zabydluje v českých internetových obchodech.

Síť VIVnetworks.com, která poskytuje služby v této oblasti, například za roku 2015 eviduje 60 % nárůst obratu a čtvrtinový nárůst počtu spolupracujících e-shopů. Za celý rok 2015 síť eviduje 921 tisíc objednávek v hodnotě 1,1 miliardy korun.

VIVnetworks.com uvádí, že affiliate marketing e-shopům generuje kolem 10 % obratu, výjimkou však nejsou ani takové obchody, kterým tvoří až 15 %. Prostor pro další rozmach tohoto modelu je přitom podle společnosti stále velký.

Hrubým odhadem může být celkový obrat e-shopů v affiliate marketingu v České republice za loňský rok až 3 miliardy korun,“ uvedl Robert Studený, COO společnosti VIVnetworks.com.

Zákazníci do e-shopů podle VIVnetworks.com přichází na základě nejrůznějších forem reklamy. Nejvíce zákazníků (35 %) je osloveno prostřednictvím obsahových webů a blogů, u kterých nejlépe fungují recenze, PR články nebo různá doporučení. Necelých 20 % zákazníků reaguje na cashbacky a 25 % na kupóny.

Zdroj: VIVnetworks.com








Úvodní foto: © varijanta - Fotolia.com

Komentáře