Bezplatná Windows 10 jsou marketingová a propagační aktivita, říká Microsoft

Společnost čaruje s termíny kvůli účetnictví. Pokud by blížící se Windows 10 označil za „bezplatný upgrade“, musel by odkládat část výnosů, čímž by si zhoršil ukazatele. Nebo jde o víc?

Bezplatná Windows 10 jsou marketingová a propagační aktivita, říká Microsoft



Microsoft nepovažuje Windows 10 za bezplatný upgrade, ale za „marketingovou a propagační aktivitu“. Alespoň to tak píše ve formuláři 10-Q podaném americké Komisi pro cenné papíry a burzy (SEC). Čím to?

Z hlediska účetnictví (hovoříme teď o amerických standardech, které se mohou lišit od našich) s sebou každý bezplatný upgrade přináší povinnost odkládat stranou část výnosů z předmětného softwaru (v tomto případě Windows 8.1) a účtovat je až poté, co upgrade vyjde. Všechny výnosy se tedy sice nakonec zaúčtují, ale se zpožděním.

Proč by to mělo Microsoftu vadit? Zřejmě proto, že odložené výnosy (odkládat by se muselo od ledna 2015) by dosahovaly takové výše, že by to zamávalo s ukazateli.

Snížení výnosů z tak zásadního softwaru na necelých sedm měsíců (můžeme-livěřit Lise Suové) by znamenalo ještě horší propad výsledků, než jaký Microsoft i tak utrpěl.

Není to poprvé, co si společnost takto hraje s termíny. Aby nemusela odkládat výnosy z Windows 8, označila například Windows 8.1 za aktualizaci (update) místo za novou verzi (upgrade).

Naopak o rok dříve, když se blížilo uvedení Windows 8 a každý prodaný počítač s Windows 7 s sebou nesl bonus v podobě slevy na Windows 8 Pro, musel Microsoft během období tří kvartálů odložit 1,1 miliardy dolarů.

Otázek ohledně toho, jak bude Microsoft z účetního hlediska přistupovat k Windows 10, je stále mnoho, odpovědi zatím chybí. Jasné je pouze to, že Windows 10 jsou „marketingová a propagační aktivita“.

Je to jen hra se slovy, nebo je v tom něco víc? Souvisí to nějak s nepříliš šťastnými 'tajemnými' aktualizacemi. Uvidíme.

Zdroj: IDG News Service, ChannelWorld








Úvodní foto: © Mike Kiev - Fotolia.com

Komentáře