Apple se partnerstvím s IBM tlačí do firem a ohrožuje Microsoft

IBM bude vyvíjet aplikace pro iOS a tlačit hardware společnosti Apple do firemní sféry.

Apple se partnerstvím s IBM tlačí do firem a ohrožuje Microsoft



Tim Cook, CEO Apple, Ginni Rometty, CEO IBM. iPhone 5
Zdroj: Apple

Apple udělal velký krok do korporátního segmentu. Uzavřel partnerství s IBM, které bude vyvíjet iOS aplikace pro své služby z oblasti velkých dat a analytiky. Zároveň bude propagovat iPhony a iPady u svých firemních klientů.

V rámci dohody IBM, jeden z největších dodavatelů korporátního IT, vyvine více než 100 aplikací a služeb exkluzivně pro Apple iOS. Obě společnosti to oznámily v úterý.

IBM také přizpůsobí své cloudové služby pro iOS a poskytne svým zákazníkům aktivaci, dodávky a správu zařízení Apple. Zákazníci si budou moci kromě prodeje zvolit také pronájem smartphonů iPhone a tabletů iPad.

Apple poskytne záruku v rámci nových služeb AppleCare pro podnikové zákazníky. Zahrnuje podporu 24 hodin denně a opravy on-site.

První aplikace IBM pro iOS by měly být k dispozici na podzim. V té době se očekává uvedení nové verze platformy iOS 8.

Prvotní aplikace budou cílit na retail, zdravotnictví, bankovnictví, cestovní ruch, dopravu, telekomunikace a pojišťovnictví.

Hrozba pro Microsoft

Tim Cook, CEO společnosti Apple, uvedl v oznámení, že partnerství otevírá „pro Apple velkou tržní příležitost.

Nešetřil na sebechvále: „Je to radikální krok pro podniky a něco, co jen Apple a IBM mohou poskytnout.

Microsoft přitom tlačí na vývojáře, aby dostal na trh univerzální aplikace, které poběží na Windows 8.1 i mobilních Windows Phone 8.1. Jak Microsoft, tak Apple s IBM však řeší problém, že takových aplikací moc není.

Aby Microsoft podpořil vývojáře, přidává nástroje do Visual Studia, které pomáhají vytvářet aplikace, jež renderují uživatelské prostředí vhodné ro PC, telefony i tablety. IBM zase říká, že na podporu partnerství využije 5 000 svých mobilních vývojářů.

Apple a IBM své partnerství nazývají IBM MobileFirst for iOS, což je jasná odpověď na strategii Microsoftu „mobile first, cloud firstprezentovanou CEO Satyou Nadellou.

Apple dokáže být rychlý a má omezené portfolio produktů, což mu dovoluje udržovat fokus. Rychlost a zaměření – to jsou dvě věci, po kterých volal Nadella ve svém dopisu zaměstnancům. Zjevně ví, že jen zásadní změna firemní kultury, může rychle uspokojit potřeby zákazníků.

Microsoft za poslední rok udělal řadu rozhodnutí – např. zpřístupnit Office pro zařízení s iOS a Nadella slibuje zapojení Apple zařízení do dalších plánů Microsoftu. To však nelze srovnávat s partnerstvím Applu s IBM, které přinese balíčky vytvořené přímo pro nasazení ve firmách.

Dohoda s IBM by mohla Applu přinést výrazný růst v korporátním sektoru, což by mohlo potenciálně vést k většímu nasazení širší škály produktů mezi pracovníky.

IBM uvádí, že tři čtvrtiny společností z žebříčku Fortune 100 používají jeho podnikový software a za posledních pět let podle IDC drží největší tržní podíl na trhu výrobců podnikového sociálního softwaru.

Zdroj: IDG News Service




Galerie





Úvodní foto: Courtesy of Apple/Paul Sakuma

Komentáře