APEK: Ženy již nakupují on-line častěji než muži

Pravidelný průzkum Asociace pro elektronickou komerci a agentury Mediaresearch odhalil změny v profilu typického zákazníka českých e-shopů. Nově je to mladá žena z velkého města.

APEK: Ženy již nakupují on-line častěji než muži



Asociace pro elektronickou komerci (APEK) provedla ve spolupráci s agenturou Mediaresearch každoroční průzkum internetové populace, který měl za úkol zjistit, kdo nejčastěji nakupuje on-line a jaké zboží je nejpopulárnější.

Výzkum potvrdil, Češi si na online nakupování zvykli a oblíbili si jej. Alespoň jednou za měsíc si zakoupí zboží či službu v e-shopu 46 % respondentů, jednou za čtvrtletí je to už 71 %.

Výsledky naší studie potvrzují, že e-nakupování je už pro Čechy běžnou záležitostí. V internetových obchodech už většina zákazníků nakupuje pravidelně,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Mezi nakupujícími nadále dominuje věková kategorie 25 – 34 let, ve které alespoň jednou měsíčně nakoupí 68 % respondentů. Naopak nejméně nákupů podle očekávání na webu vyřídí osoby starší 55 let.

Že se nakupování v e-shopech vyvíjí potvrzuje podle APEK také fakt, že stále více nakupují pravidelně online ženy. Zatímco dosud v četnosti dominovali muži, letošní průzkum potvrdil, že alespoň jednou měsíčně nakoupí 51 % žen, což je v současnosti o 10 % více než mužů.

Tento výsledek je na první pohled překvapující, nicméně jen potvrzuje, jak roste důvěra v českou e-komerci. Nárůst pravidelně nakupujících žen také otevírá nové možnosti obchodníkům. Můžeme tedy říct, že typickým zákazníkem, který pravidelně nakupuje na internetu, je žena ve věku 25 až 34 let z města s počtem obyvatel vyšším než 100 000,“ uzavřel Jan Vetyška.


Na otázky ohledně zvyků při internetovém nakupování odpovídalo 1750 respondentů z české internetové populace.

Zdroj: APEK








Úvodní foto: © Edyta Pawlowska - Fotolia.com

Komentáře