Raja Koduri, šéf grafické divize společnosti AMD, se rozhovořil o plánech společnosti v oblasti virtuální reality (VR). AMD je dodavatelem grafických čipů do zařízení jako jsou Oculus Rift nebo HTC Vive (více jsme o obou novinkách psali v tomto článku) a ačkoliv neplánuje vlastní soupravu, jeho plány jsou velké.
Během procesu, který podle Koduriho zabere pět až deset let, chce AMD docílit toho, aby se náhlavní soupravy nejprve zmenšily a dosahovaly realističtější podání obrazu, a později se staly zcela nezávislými na PC.
Koduri je přesvědčen, že virtuální realita je na cestě proměnit se z relativně okrajové záležitosti v mainstreamovou technologii. V budoucnu se očekává propojení s cloudem a zpracování většiny procesů v datacentrech a AMD chce vyvinout technologie, které dokáží spojit grafické schopnosti čipu v soupravě s obsahem generovaným v cloudu.
Virtuální realita se má – podobně jako klasické PC hry posledním desetiletí – stát motorem pokroku v oblasti grafických čipů. AMD chce vyvíjet výkonnější a zároveň úspornější řešení – příkladem budiž nedávno oznámená architektura Polaris, která se během letošního roku objeví ve vybraných grafických kartách Radeon.
AMD uvádí, že v segmentu domácích VR systémů drží 83% podíl. Jelikož se jedná o vzácný případ, kdy společnost dominuje trhu (v oblasti grafiky ji obecně drtí Nvidia a v oblasti procesorů zase Intel), nebude si svou pozici chtít nechat vzít.
Kromě hardwaru se proto snaží prosazovat i jinak. Například poskytuje softwarové nástroje jako LiquidVR, který pomáhá vývojářům s tvorbou aplikací pro virtuální realitu. Společnost zároveň začala oficiálně certifikovat herní PC schopná „utáhnout“ headsety vybavené jejím GPU.
Zdroj: IDG News Service