Accenture: Více než polovina spotřebitelů si chce ještě v roce 2014 pořídit nositelné zařízení

Průzkum ukázal, že 52 % oslovených spotřebitelů si chce koupit fitness monitorovací elektroniku. K padesáti procentům stoupá i podíl těch, kteří si chtějí pořídit chytré hodinky nebo brýle. Zároveň roste zájem o phablety na úkor chytrých telefonů.

Accenture: Více než polovina spotřebitelů si chce ještě v roce 2014 pořídit nositelné zařízení



Podle průzkumu Accenture Digital Consumer Tech Survey 2014 společnosti Accenture se na trhu vytváří zájem spotřebitelů o nákup nositelných technologií.

Fitness monitor si chce ještě v letošním roce 2014 koupit 52 % respondentů. Řada dotázaných má zájem i o koupi chytrých hodinek (46 %) a chytrých brýlí (42 %).

V minulém roce se nositelné technologie ukázaly jako další velké odvětví trhu se spotřební elektronikou, zejména pro zdraví a wellness," řekl Mattias Lewren, globální ředitel divize Accenture Electronics and High-Tech.

„Výrobci spotřební elektroniky by měli zvážit investice do inovací nositelných technologií a vytvářet ekosystémy, které propojí nositelné produkty se širší škálou interaktivních digitálních sítí. Každý zákazník je zároveň digitální zákazník, čehož důkazem je i enormní zájem o nositelné technologie.“

Multifunkční schopnosti zvyšují poptávku

Kromě těchto zjištění výzkum zaznamenal i značný zájem o koupi hybridních zařízení - tzv. phabletů, které kombinuji funkce chytrého telefonu a tabletu a velikost jejich obrazovky se pohybuje mezi 5 a 7 palci. Více než polovina (51 %) spotřebitelů uvedla, že namísto koupě tradičního chytrého telefonu by v roce 2014 upřednostnili phablet.

Zároveň uvedla třetina dotázaných, že v příštích dvnáctni měsících plánuje zvýšit výdaje na digitální zařízení. V průběhu roku 2014 si například 52 % dotázaných chce koupit chytrý telefon a 40 % tablet.

Dále má 41 % spotřebitelů v úmyslu koupit si HDTV a 38 % si chce pořádit notebook. Plány spotřebitelů koupit si tyto čtyři typy multifunkčních zařízení podle průzkumu daleko převyšují záměry nákupu zařízení s jednou funkcí, jako jsou domácí herní konzole (25 %), GPS (23 %) nebo čtečky knih (22 %).


Průzkum byl realizovaný na více než 6000 respondentech v šesti zemích (Austrálie, Kanada, Indie, Jižní Afrika, Velká Británie a USA). Celou zprávu najdete zde.

Zdroj: Accenture








Úvodní foto: IDG News Service

Komentáře