On-line prodejní kanál v roce 2012 vzrostl o čtvrtinu

Měřeno metodikou stažení produktových listů na serveru Icecat.biz rostl on-line prodejní kanál za celý rok 2012 o 26 %. Nejrychleji rostoucí kategorií jsou tablety a nejrychleji rostoucí značkou se stal Intel.

On-line prodejní kanál v roce 2012 vzrostl o čtvrtinu



Podle měření serveru Icecat.biz vzrostl celosvětový internetový prodejní kanál v roce 2012 meziročně o 26 % co do objemu stažení produktových listů ze strany 25 871 partnerů v prodejním kanálu.

Celkový nárůst on-line prodejního kanálu se oproti předchozím kvartálům snížil, Icecat jako příčinu vidí eurokrizi.

V absolutní Top 10 značek (ve stahovaných produktových listech) je HP stále neporazitelnou jedničkou. Společnosti Toshiba (+61 %), Canon (+40 %),  Philips (+39 %) a Samsung (+30 %) dosáhly relativně největšího navýšení.

Naopak pozice firem Lenovo, Asus a Acer podle Icecat.biz v roce 2012 oslabovaly. Samsung boduje díky svým úspěchům ve smartphonech, LED televizích a tabletech.

Graf 1: Top 10 značek v online prodejním kanálu 2012 (podle objemu stažení produktových listů)

Top 10 značek v online prodejním kanálu 2012 podle objemu stažení produktových listů
Zdroj: Icecat.biz

Nejrychleji rostoucí značka roku 2012

Intel má dobré výsledky již delší dobu, nicméně v loňském roce v měření Icecatu narostl o 215 % a stal se nejrychleji rostoucí značkou před firmami Newstar (+150 %) a Ricoh (+142 %). Intel podle Icecat.biz jasně benefituje z ústupu svého hlavního rivala AMD.

Braun je jedinou značkou z oblasti spotřební elektroniky mezi deseti nejrychleji rostoucími značkami, a to i díky tomu, že svou značku licencuje také dalším výrobcům pro další produkty z mnoha kategorií.

Graf 2: Top 10 nejrychleji rostoucích značek

Graf 2: Top 10 nejrychleji rostoucích značek

Zdroj: Icecat.biz

Top 10 kategorií zboží a služeb

Přenosné počítače jsou i nadále na první příčce popularity. Zájem o desktopy však opadává (6. místo). Za povšimnutí stojí, že podpora (2. místo), licence (8. místo) a služby (10. místo) jsou všechny v Top 10, což podle Icecat.biz ukazuje na přesun zájmu on-line prodejního kanálu z hardwarových kategorií na software a služby. Na 10. místě se nově umístily co-location services (+ 59 %).

Graf 3: Top 10 kategorií zboží a služeb

Top 10 kategorií zboží a služeb

Zdroj: Icecat.biz

Top 10 nejrychleji rostoucích kategorií

Za rok 2012 se tablety (+158 %) staly nejrychleji rostoucí kategorií. V roce 2011 byly ještě na prvním místě LED TV (+141 %), nicméně i letos tato technologie nahrazuje předchozí ve velké míře, což stále vedlo ke druhému místu.

Třetí místo pak obsadily Solid State Drives (SSD) získávající popularitu v loňském roce díky vysoké kapacitě a stále se snižující ceně.

Graf 4: Top 10 nejrychleji rostoucích kategorií

Top 10 nejrychleji rostoucích kategorií

Z čeho statistiky vycházejí?

Icecat NV je vydavatelem statistik o stavu e-commerce a dodavatelem technických specifikací produktů a jejich popisů (produktových listů).

Popularitu stahování produktových listů značek ovlivňuje popularita produktů všeobecně, umístění produktů v hodnocení kupujících a uživatelů, dostupnost produktů v distribuci a v on-line prodejním kanálu, úrovní standardizace produktových dat pro vyhledávání a porovnávání, on-line kampaně, seznamy kompatibilních produktů a definování cross-sell/up-sell postupů a produktů a bezplatná distribuce dat o produktech.

Počet připojených partnerů v prodejním kanálu loni vzrostl o 43 %, tito partneři stáhli za celý rok 2012 1,6 miliardy produktových listů a očekává se, že v letošním roce stáhnou více než 2 miliardy produktových listů.

Počet monitorovaných značek stoupl o 19 % na 5 935 a počet sledovaných kategorií narostl o 25 % na 1 504 v sektorech IT, telekomunikace, spotřební elektronika a elektrospotřebiče a kancelářské potřeby a vybavení.

Zdroj: Icecat.biz








Úvodní foto: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com

Komentáře