Karsa Technologies: Slovenské e-shopy v povánočním období zlevnily 11,5 % zboží

Monitorování cen v e-shopech probíhalo v České republice i na Slovensku. Cenová politka u našich východních sousedů byla podstatně dynamičtější. Zatímco v ČR zlevnila jen 3 % zboží ve sledovaných obchodech, na Slovensku to bylo bezmála čtyřikrát tolik.

Karsa Technologies: Slovenské e-shopy v povánočním období zlevnily 11,5 % zboží



Společnost Karsa Technologies zveřejnila výsledky svého čtyřměsíčního monitorování cen ve slovenských e-shopech a zjišťování jejich slevové politiky v povánočním období (o tom, jak si vedly ty české čtěte zde).

Šetření odhalilo, že skutečně zlevněno (o více než 5 %) bylo jen 11,5 % sledovaných produktů. U 9 % zboží výrobci napřed uměle navýšili cenu a po Vánocích ji zase stáhli, vydávajíce to za slevu.U 49 % sledovaného zboží se cena nesnížila vůbec.

Nejvíce se hýbaly ceny u DVB-T/S, nejméně u PC

Hromadné lednové snižování cen se nejvýrazněji projevilo u produktů DVB-T/S. Hned 27 % sledovaných produktů v kategorii bylo skutečně zlevněno.

Kromě této kategorie se výraznějšího opravdového zlevnění, tedy povánoční slevy vyšší než 5 %, dočkaly ještě položky z kategorií mobilních telefonů a flashdisků, kdy bylo zlevněno 15 %, respektive 16 % sledovaného zboží.

Dlouhodobě internetové obchody nemění ceny zvláště u fotoaparátů a kamer. V těchto kategoriích zůstává cena stejná u více než 60 % produktů, v případě PC je to dokonce 74 %. Produkty z kategorie PC nebo navigací pak na skutečné slevy nedosáhly vůbec.

Tabulka 1 - Výskyt povánočních slev u jednotlivých kategoriích

Kategorie

Opravdová sleva

Opakovaná sleva

Stejná cena

DVB-T/S

27 %

20 %

33 %

Mobilní telefony

16 %

17 %

31 %

Flashdisky

15 %

12 %

14 %

Hi-Fi

7 %

21 %

25 %

Foto

4 %

7 %

64 %

Digit. fotoaparáty

4 %

7 %

64 %

Navigace

0 %

20 %

50 %

Digitální kamery

0 %

4 %

60 %

Komponenty - HDD

0 %

2 %

23 %

PC

0 %

1 %

74 %

Zdroj: Karsa Technologies

Analýza cenové hladiny ve sledovaných obchodech ukázala, že většina obchodů poskytla skutečnou slevu na méně než 5 % hodnocených produktů. Z toho velmi výrazně vyčnívá obchod Okaysk.eu, který skutečně zlevnil celých 57 % nabízeného zboží. Tentýž e-shop však zároveň nejvíce aplikoval tzv. opakovanou slevu, a to u 12 % produktů.

Podobně na to byly internetové obchody Nay.sk a Datart.sk, které opakovanou slevu uplatnily u 10 %, respektive 9 % zboží. Nejstabilnější cenovou hladinu za sledovaných e-shopů udržoval Mall.sk, a to u 73 % nabízených produktů.

Tabulka 2 - Cenová politika vybraných e-shopů

Obchod

Opravdová sleva

Opakovaná sleva

Stejná cena

Okaysk.eu

57 %

12 %

14 %

Mall.sk

2 %

8 %

73 %

Nay.sk

3 %

10 %

30 %

Datart.sk

5 %

9 %

56 %

Zdroj: Karsa Technologies









Úvodní foto: © filograph - Fotolia.com

Komentáře