IDC: Mobilním platbám v Evropě stojí v cestě řada překážek

Šetření IDC Financial Insights zjistilo, že evropské odvětví mobilních plateb se nachází v zásadním období svého rozvoje a příslušné subjekty čekají důležitá rozhodnutí. Rozšíření technologií je však zatím stále limitováno, zčásti i tím, že spotřebitelé o ně nemají přílišný zájem.

IDC: Mobilním platbám v Evropě stojí v cestě řada překážek



Společnost IDC vypracovala studii týkající se problematiky mobilních plateb v Evropě. Její výsledky ukazují, že ačkoliv Evropané čím dál více používají mobilní zařízení k nákupů, ve většině případů probíhá samotná platba tradičním způsobem – v internetovém prohlížeči.

Budoucnost mobilních plateb však leží v aplikacích, které komunikují s hardwarem daného zařízení. Řada hráčů v různých segmentech (finační instutuce, maloobchodníci, mobilní operátoři nebo poskytovatelé elektronických peněženek) se proto snaží využít možnosti placení prostřednictvím aplikace.

Karta a hotovost stačí...

Nebude to však úplně snadné. Studie totiž spolu s předpovědí několika trendů zjistila i několik překážek. Tou první je skutečnost, že evropští spotřebitelé necítí nijak silnou potřebu platit svými telefony. Tato zařízení chtějí používat pro hraní her, přístup k sociálním sítím, čtením zpráv nebo psaním emailů, ale co se placení týče, jsou zcela spokojeni s hotovostí nebo platebními kartami.

Obchodníci, kteří by chtěli nabídnout mobilní platby v rámci svých vlastních aplikací, podle IDC zatím nemají jinou možnost, než experimentovat s non-NFC technologiemi. Na druhou stranu, investice do bezkontaktní infrastruktury napříč Evropou má podle studie vést k tomu, že banky postupně začnou nabízet mobilní platby, založené na technologii HCE (emulace karty), v rámci svých vlastních aplikací.

SEPA (Jednotná oblast pro platby v eurech) a dohody mezi jednotlivými bankami mají v budoucnu umožnit rozšíření mobilních plateb z bankovních účtů napříč Evropou.

Nacházíme se v zásadním období pro odvětví mobilních plateb. Technologické možnosti jsou konečně jasné pro všechny, kteří by do této oblasti mohli vstoupit. Než však tyto subjekty vsadí na jednu konkrétní technologii nebo přístup k mobilním platbám, je nesmírně důležité, aby zvážily jejich potenciál i omezení,“ uvedl Andrei Charniauski, ředitel výzkumu IDC Financial Insights.

Zdroj: IDC








Úvodní foto: © Tyler Olson - Fotolia.com

Komentáře