Gartner: Šance vyvinout finančně úspěšnou aplikaci bude čím dál menší

Rostoucí konkurence, nároky uživatelů a přesycená nabídka budou výrazně snižovat šanci vydělat na prodeji mobilních aplikací.

Gartner: Šance vyvinout finančně úspěšnou aplikaci bude čím dál menší



Naplní-li se prognóza společnosti Gartner, bude to znamenat špatné zprávy pro vývojáře mobilních aplikací. Rostoucí konkurence a zvyšující se očekávání zákazníků budou v příštích letech výrazně snižovat šance vydělat na aplikacích pro chytré telefony a tablety.

Gartner předpovídá, že do roku 2018 bude pouze jedna z deseti tisíc aplikací považovaná svými vývojáři za finančně úspěšnou.

Faktorem snižujícím pravděpodobnost úspěchu je podle Gartneru hlavně přesycení nabídky. Obchody Google Play a iTunes oba nabízejí přes milion aplikací a s každou novou bude klesat pravděpodobnost, že si jí uživatelé všimnou.

Už dnes je přes 90 % placených aplikací stahováno méně než 500x denně a vydělává méně než 1 250 dolarů denně. Tato čísla se přitom do budoucna mají ještě zhoršovat. Navíc, uživatelé budou očekávat čím dál sofistikovanější aplikace, což prohloubí náklady na jejich vývoj.

Gartner proto vývojářům doporučuje realistický přístup a důkladné zvážení projektů, u nichž chtějí vydělat na samotném prodeji aplikace. Možnost úspěchu je totiž mizivá. Na druhou stranu však podle Gartneru bude vždy existovat určitá šance, že bezejmenný student po večerech vyvine aplikaci, která se stane celosvětovým hitem.

S rostoucí nabídkou dáme na doporučení

Společnost naopak předpovídá vzestup bezplatných aplikací z loňského 91% podílu na 94,5 % v roce 2017. Celkový počet stažení byl měl za stejné období vzrůst z 102,1 miliardy na 268,7 miliardy, z toho placené aplikace by měly růst z loňských 9,2 miliardy na 14,8 miliardy stažení v roce 2017.

Rostoucí počet dostupných aplikací podle Gartneru změní způsob jejich vyhledávání. Jelikož uživatel nebude schopný sám projít tak rozsáhlou nabídku, bude o to více věnovat pozornost doporučením serverů, sociálních sítí, reklamních kampaní, ale i svých přátel a známých.

Zdroj: Gartner







Komentáře