Oproti loňskému roku tržby e-shopů stouply o 15 %, uvádí Heureka.cz. Počet nákupů uskutečněných přes chytré telefony měl vyrůst dvojnásobně. Sezónu významně ovlivnila intervence ČNB ze začátku listopadu.
„Také díky tomu začali na internetu nakupovat zákazníci s předstihem. V týdnu po vyhlášení intervence utratili zákazníci na internetu téměř 2 miliardy korun,“ uvedl k tomu Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.
Oproti minulým rokům se posunul vrchol vánočních nákupů z druhého na třetí prosincové pondělí.
„Prodejně nejsilnějším dnem bylo až třetí prosincové pondělí 16. 12. V tento den utratili zákazníci na internetu zhruba 650 miliónů korun,“ uvedl Tomáš Braverman, ředitel Heureka.cz.
„Ačkoliv intervence odstartovala vánoční nákupy dřív, určitě dřív nekončily. Mnoho zákazníků nechávalo nákupy i na internetu na poslední chvíli. Dvě pětiny e-shopů nabízely garanci dodání do Vánoc ještě při objednání pouhé 4 dny před Štědrým dnem,“ dodal.
Mezi hity letošních Vánoc patřily chytrý telefon Samsung Galaxy S 3 mini, Playstation 4 a Sony Xperia L. Velmi oblíbené byly také parfémy.
Rekordní mobilní nákupy
Rekordních čísel dosahovaly nákupy přes telefony a tablety, což ukazují čísla serveru Aukro, kde zákazníci za vánoční dárky nakoupené přes mobilní zařízení utratili zhruba 70 miliónů korun. Podle Michaely Papežové z Aukro.cz se počet mobilních nákupů vyšplhal na dvojnásobek loňského roku.
Nejoblíbenější platební metodou za on-line nákupy v období před Vánoci byla platba kartou, kterou se uskutečnilo 28 % transakcí, přičemž vloni to bylo 21 %. Hned za tím zákazníci nejčastěji využívali tlačítko ČS (25 %).
Zdroj: Heureka.cz