CZC.cz je vítězem studie Český košík roku 2017, celkově rostla úroveň zabezpečení

Čtvrtý ročník studie Český košík zná své vítěze a především přinesl nový vhled do vývoje české eletrkonické komerce. E-shopy podle výsledků kladou mnohem vyšší důraz na zabezpečení, lépe informují o dodání a přestávají automaticky zaškrtávat souhlasy.

CZC.cz je vítězem studie Český košík roku 2017, celkově rostla úroveň zabezpečení



Stovka největších e-shopů se utkala v rámci již čtvrtého ročníku studie Český košík roku o to, kdo má nejpohodlnější nákupní proces. Celkovým vítězem studie, který uspěl jak v hodnocení dle metodiky, tak v uživatelských testech, je e-shop CZC.cz, na druhém místě se umístila Lekarna.cz a na třetím Kasa.cz.

Weby jsou optimalizovanější a bezpečnější než vloni

Z celkových výsledků vyplývá několik meziročních zlepšení. Podíl e-shopů disponujících optimalizovanou mobilní verzí stránek se například zvýšil na 80 %, jakkoliv by se tato zpráva dala i obrátit a mohli bychom tvrdit, že ostudná pětina e-shopů ještě mobilní optimalizaci nemá. Vyberte si podle libosti.

Velmi příznivý je nárůst e-shopů zabezpečených certifikátem HTTPS. Zdá se, že se obchodníci poučili ze současného nárůstu kybernetických útoků, neboť podíl takto ošetřených webů stoupl z 53 % v roce 2016 na současných 92 %.

Lepší informace a méně zaškrtávaných souhlasů

Dalším zlepšením, tentokrát z oblasti přehlednosti a usnadnění nákupu, jak pak zobrazování data dodání již v detailech produktu, případně v prvním kroku nákupu. Zatímco v roce 2016 takto své zákazníky informovalo 31 % největších českých e-shopů, letos jich bylo již 51 %.

Podle výsledků studie již e-shopy tolik netlačí lidi k odebírání newsletterů tím, že by za zákazníky zaškrtávaly souhlas. K této praktice se uchyluje 31 % ze stovkou největších hráčů, zatímco před rokem to bylo 84 %. V tomto ohledu lze hovořit o vlivu blížícího se nařízení GDPR, které podobné kroky zapovídá.

Na vzniku strukturované metodiky se podíleli přední specialisté na internetové nakupování – Tomáš Braverman z Heureky, Ondřej Klega z Acomware, Jan Vetyška z APEK, David Beška ze Skrz.cz, Jan Kvasnička a Jan Daněček z Twisto.cz, David Špinar a Ondřej Raška z Mitonu a další.

Společnost Twisto.cz, která studii organizuje, se tentokrát rozhodla publikovat podstatn detailnější výsledky než v uplynulých ročnících. Kompletní studii najdete na těchto stránkách, přičemž výčet informací ještě není kompletní a další budou přibývat během následujících měsíců. Shrnutí studie najdete v přiložené infografice.

Infografika: Shrnutí studie Český košík roku 2017

Český košík roku 2017 

Zdroj: Twisto








Úvodní foto: © vilisov - Fotolia.com

Komentáře