Verbatim ohlásil výsledky. Jak je na tom trh s optickými médii?

Trh optických médií už není jediným segmentem, na který se Verbatim soustředí. Jak dopadl podle GfK a SCCG v těch dalších? Jaká je strategie výrobce pro rok 2010 a jaké novinky chystá?



Optické médium nebo flash disk? Zákazníci stále více volí to druhé.Verbatim tradičně uspěl na globálním trhu optických médií, kde se stal již posedmé v řadě jedničkou. Na evropském trhu veškerých úložných nosičů skončil podle GfK třetí, ve stejném regionu pak v oblasti USB flash disků čtvrtý a v segmentu přenosných pevných disků pátý (údaje poskytla Santa Clara Consulting Group - SCCG).

Vzhledem k vysokému počtu instalovaných optických mechanik zůstávají podle výrobce prodeje optických disků na vysoké úrovni, i navzdory zmenšujícímu se trhu. Celkově spadly prodeje DVD-R disků z 1,6 miliardy kusů v roce 2008 na 1,3 miliardy v roce 2009. Verbatim si dokázal celosvětově udržet 43% tržní podíl. Výrobce by podle tiskového prohlášení rád dosáhl až 50% podílu na trhu v roce 2010, k čemuž by mu měla pomoci očekávaná konsolidace trhu.

Optické disky zaznamenaly růst zejména v oblasti Blu-ray disků. Za minulý rok se prodeje v Evropě podle výrobce ztrojnásobily oproti roku 2008 – a růst o dalších 300 % je očekáván i v roce 2010.

Celkový trh optických disků ale dlouhodobě stagnuje a výrobce proto investuje do nových segmentů.

Externí pevné disky a USB flash disky motorem růstu

V sektoru přenosných pevných disků Verbatim zvýšil svůj tržní podíl z 5,1 procent v roce 2008 na 6,2 procent v roce 2009, což z něj dělá číslo 5 mezi evropskými dodavateli. Nabídku v segmentu odstartoval Verbatim v roce 2007. Převzetí firmy Freecom japonskou mateřskou společností Mitsubishi Kagaku Media (MKM) na podzim 2009 bylo dalším důležitým strategickým krokem, jehož cílem je zlepšit spolupráci mezi oběma společnostmi a dále posílit postavení Verbatimu na tomto trhu.

Pokrok zaznamenal Verbatim i v sektoru USB flash disků. Podle průzkumu Santa Clara Consulting Group (SCCG) se v celé Evropě prodalo přes 57,7 milionů USB jednotek. Oproti roku 2008 Verbatim zvýšil svůj tržní podíl z 3,8 procent na 5,4 procent a obsadil tak v Evropě čtvrtou příčku na trhu. V roce 2010 se chce výrobce zaměřit na vyšší segmenty jako hardwarově šifrované USB nebo SSD disky.

Rok 2010? Stabilizace

Verbatim hodnotí nastolené trendy v jednotlivých skupinách pozitivně a využila proto tiskové oznámení také k představení plánů pro tento rok.

V roce 2010 chce firma tento trend stabilizovat prostřednictvím strategie, která jí přináší úspěch už léta: široké spektrum kvalitních, spolehlivých a inovativních úložných nosičů s velmi dobrou lokální dostupností, odbornou zákaznickou podporou přímo u prodejních partnerů a moderním prodejním systémem pro obchodní partnery. Letos náš hlavní fokus spočívá v konstantní expanzi řady Blu-ray disků a 2,5“ externích pevných disků, což jsou oblasti, kde nabídneme ještě atraktivnější řešení ve spolupráci s firmou Freecom, kterou naše mateřská společnost Mitsubishi Kagaku Media převzala loni. Naším cílem je ještě více rozšířit sortiment přenosných úložných produktů a dosáhnout 10% podílu na trhu,“ shrnul Rüdiger Theobald, Marketing & Business Development Manager EUMEA ze společnosti Verbatim.

Zdroj: Verbatim, ChannelWorld







Komentáře