Tablety Cisco Cius končí, osudným se jim zřejmě stal BOYD

Cisco končí s výrobou tabletů Cisco Cius pro firmy. Ukazuje s, že tablety do firem pronikají zejména díky trendu BOYD. Co to znamená pro prodejce? Na jakou klientelu a jaká zařízení se mají zaměřit?

Tablety Cisco Cius končí, osudným se jim zřejmě stal BOYD



Tablety Cisco Cius končí, osudným se jim zřejmě stal BOYDSpolečnost Cisco končí s výrobou tabletů Cisco Cius, kterými chtěla oslovovat firemní klientelu, což se jí příliš nepovedlo. Tablety Cisco Cius využívají velmi upravenou verzi open source systému Android, která má vyhovovat potřebám pro nasazení ve firemním prostředí.

Cisco při jejím vývoji kladlo důraz například na zvýšenou úroveň bezpečnosti oproti obvyklému systému Android, s nímž se lze setkat v zařízeních pro koncové spotřebitele.

Ani to však tabletům Cisco Cius významnějším způsobem neotevřelo dveře do firem. Cesta tabletů do firemního prostředí totiž podle vývoje na trhu vede přes jejich zaměstance, koncové spotřebitele, kteří preferují zařízení jiných výrobců jako je Apple iPad.

Problém? Trend BOYD

Situace na trhu ukazuje, že samotné firmy v nějaké významné míře tablety nenakupují. Tato zařízení do firem pronikají prostřednictvím zaměstnanců v rámci trendu označovaném jako BOYD, což je zkratka termínu z angličtiny, který lze do češtiny přeložit jako „přines si své zařízení“.

Jak nedávno potvrdilo ve svých průzkumech samotné Cisco, stále více firem dovoluje zaměstnancům pracovat na vlastním zařízení, o jehož výběru rozhodují právě zaměstnanci. Například americké firmy dokonce v rámci snižování nákladů na pořizování hardwaru zaměstnance ve využívání vlastních zařízení aktivně podporují.

Jelikož je však volba zařízení obvykle na pracovníkovi, vítězí i ve firemním segmentu tablety určené primárně pro koncové spotřebitele. Na americkém trhu jde zejména o iPad od Applu (který používá vlastní systém iOS) nebo Kindle Fire od Amazonu (využívající opět notně upravenou verzi systému Android). Opomíjet nelze ani tablety s klasickou verzí systému Android, o které je rovněž nezanedbatelný zájem.

Obchodníci, miřte na řadové spotřebitele

Obchodníci by se tedy měli při prodeji tabletů soustředit zejména na modely pro koncové spotřebitele, protože právě přes ně evidentně vede i cesta do firemního sektoru. Kromě tabletu iPad, který je nejprodávanějším modelem, jde v Evropě dále o nejrůznější tablety se systémem Android. Jejich nejvýznamnějším výrobcem je podle dostupných čísel korejská společnost Samsung.

Zatím nezodpovězenou otázkou je, jestli kartami nezamíchají tablety s Windows 8 a dotykovým prostředím Metro. Někteří výrobci hardwaru již prezentovali záměr uvést na trh tablety na platformě x86/x64 s operačním systémem Windows 8 orientující se na firemní klientelu. Zejména díky dotykovému prostředí Metro si od nich slibují podstatně lepší výsledky, než od tzv. slate tabletů s Windows 7, které doplatily na absenci uživatelského rozhraní optimalizovaného pro dotykové ovládání.

Zdroje: ArsTechnica.com, Cisco Systems ČR, ChannelWorld








Úvodní foto: Cisco

Komentáře