PMA: Prodeje domácích projektorů v prvním čtvrtletí 2011 rostly o 95 %

V prvním čtvrtletí tohoto roku se podle analytické společnosti Pacific Media Associates prodalo o 13 % více projektorů než ve stejném období roku 2010. O které kategorie je zájem?



Nejatraktivnějšími se v prvním čtvrtletí staly projektory s krátkou projekční vzdáleností, mezi které patří například interaktivní projektoryMezi projektory označované jako Nová éra řadí analytici PMA nejen pikoprojektory v mobilních zařízeních, ale také klasické projektory pro domácí použití se svítivostí až 500 lumenů. Jejich prodeje se ve srovnání s předchozím rokem zvedly o 95 %.

Do mainstreamu řadí analytici projektory se svítivostí od 500 do 4 999 lumenů používané ve školách a firmách. Těch se v prvním čtvrtletí letošního roku prodalo jen 3 % více než vloni.

High-endové projektory se svítivostí nad 5 000 lumenů jsou určené pro velkoplošnou projekci a jejich prodeje vzrostly meziročně o 29 %.

Ačkoli segment mainstreamových projektorů rostl pozvolna, je patrná změna v nabídce. Nejatraktivnějšími se v prvním čtvrtletí staly projektory s krátkou projekční vzdáleností, mezi které patří například interaktivní projektory využívané při vzdělávání.

Nejrychleji rostoucím subsegmentem se staly projektory s ultra krátkou projekční vzdáleností menší než 0,38, jejichž podíl se meziročně zdvojnásobil. Podíl projektorů s poměrem stran 16:9 a WXGA rozlišením se meziročně zvedl na 13,5 %.

Výsledky trhu s projektory podle PMA za rok 2010 naleznete zde.

Zdroj: Pacific Media Associates







Komentáře