Martin Kaftan (42) má na nové pozici za úkol rozvoj spolupráce s partnery společnosti Cisco a budování partnerské komunity v České republice. Ta dnes zahrnuje desítky firem od resellerů až po systémové integrátory.
Na dotaz ChannelWorldu Martin Kaftan naznačil, že radikální změny v blízké době nechystá: „Pokud jde o Cisco partnery, ctím rčení „neopouštěj staré známé pro nové“. S většinou partnerů Cisco spolupracuje již dlouhá léta, a ti za tu dobu investovali prostředky a úsilí jak do lidí, tak do různých certifikací. Zároveň je partnerská skupina v rámci firmy úzce provázána s obchodními segmenty, přes partnery protéká většina našeho obchodu, takže i z tohoto pohledu musí být zachována určitá kontinuita.“
Přesto však naznačil, že Cisco bude strukturu partnerské sítě přizpůsobovat obchodním modelům reagujícím na nové trendy: „Rodí se ale dlouhodobější plán rozvoje Cisca na našem trhu, nové obchodní modely a skladba partnerů tomu bude muset odpovídat. Zároveň je pro nás důležité rozvíjet spolupráci s partnery v oblasti nových technologií, jako jsou nástroje pro spolupráci, video, datová centra, cloud apod.“
Z IBM přes Microsoft do Cisca
Do Cisca Martin Kaftan přichází ze společnosti Microsoft, kde působil na různých manažerských pozicích od roku 1998. Poslední čtyři roky zastával pozici ředitele pro regionální prodej a marketing v asijsko-pacifickém regionu. Svoji kariéru zahájil ve společnosti IBM a v Československé obchodní bance.
Vysokoškolský titul Martin Kaftan získal v oboru ekonomie a mezinárodního obchodu na Vysoké škole ekonomické v Praze. Na DePaul University of Chicago pak získal titul MBA v oboru korporátní finance a marketing.
Martin Kaftan je ženatý a má tři děti. Hovoří anglicky a rusky a mezi jeho zájmy patří fotografování a cestování.
Zdroj: Cisco, ChannelWorld