Hlavní navigace

iSuppli: Vysoké ceny ultrabooků drží jejich prodeje při zemi

9. 10. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor:
Původní vize Intelu prodejních čísel Ultrabooků se nenaplňují. Podle analytické společnosti iSuppli se v letošním roce prodá pouhých 10,3 milionu ultrabooků. Jak se bude situace vyvíjet v dalších letech?

Ultrabooky zatím spotřebitele nepřesvědčily a jejich vysoká cena většinu odrazujePodle analytiků iSuppli je největším problémem nízkého zájmu o ultrabooky fakt, že výrobci v čele s Intelem zatím nedokázali podnítit zájem u spotřebitelů o tato zařízení.

K tomu, aby se staly mainstreamovým zbožím, podobně jako smartphony a tablety, musí urazit dlouhou cestu. Klíčovým důvodem, který způsobil, že jsou ultrabooky zatím na okraji zájmu, jsou vysoké ceny.

Ultrabooky čelí značné konkurenci v jiné spotřební elektronice. Uživatelé si raději pořídí nový chytrý telefon nebo tablet.

Výrobci podle analytiků také doplácí na velkou unifikaci a nutnost dodržování pravidel stanovených Intelem, které jim nedávají prostor odlišit se.

Nutným předpokladem k masivnějšímu rozšíření je snížení cenové hladiny ze současných 1000 dolarů na 600 dolarů. Zároveň musí nabídnout nové technologie a funkce jako jsou pohybové senzory nebo dotyková obrazovka.

Intel na dotykové ovládání hodně vsází v další generaci ultrabooků, a proto již potvrdil příchod 40 dalších modelů právě s dotykovým ovládáním. Jako podklad posloužil jeho průzkum, z něhož vyplynulo, že tomuto způsob ovládání dává přednost 80 % spotřebitelů.

Nicméně i přesto analytici očekávají, že se  prodeje ultrabooků do příštího roku zvednou o 300 % na celkových 44 milionu kusů. Následně prodeje stabilně porostou až na 95 milionu kusů v roce 2016.

ICTS24

Graf1: Odhadované prodeje Ultrabooků v letech 2012 - 2013

Prodeje Ultrabooků v letech 2012 - 2013

Zdroj: iSuppli

Čtěte dále

Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)