Podle analytiků iSuppli je největším problémem nízkého zájmu o ultrabooky fakt, že výrobci v čele s Intelem zatím nedokázali podnítit zájem u spotřebitelů o tato zařízení.
K tomu, aby se staly mainstreamovým zbožím, podobně jako smartphony a tablety, musí urazit dlouhou cestu. Klíčovým důvodem, který způsobil, že jsou ultrabooky zatím na okraji zájmu, jsou vysoké ceny.
Ultrabooky čelí značné konkurenci v jiné spotřební elektronice. Uživatelé si raději pořídí nový chytrý telefon nebo tablet.
Výrobci podle analytiků také doplácí na velkou unifikaci a nutnost dodržování pravidel stanovených Intelem, které jim nedávají prostor odlišit se.
Nutným předpokladem k masivnějšímu rozšíření je snížení cenové hladiny ze současných 1000 dolarů na 600 dolarů. Zároveň musí nabídnout nové technologie a funkce jako jsou pohybové senzory nebo dotyková obrazovka.
Intel na dotykové ovládání hodně vsází v další generaci ultrabooků, a proto již potvrdil příchod 40 dalších modelů právě s dotykovým ovládáním. Jako podklad posloužil jeho průzkum, z něhož vyplynulo, že tomuto způsob ovládání dává přednost 80 % spotřebitelů.
Nicméně i přesto analytici očekávají, že se prodeje ultrabooků do příštího roku zvednou o 300 % na celkových 44 milionu kusů. Následně prodeje stabilně porostou až na 95 milionu kusů v roce 2016.
Graf1: Odhadované prodeje Ultrabooků v letech 2012 - 2013
Zdroj: iSuppli