Icecat: Evropský on-line prodejní kanál rostl v 2. čtvrtletí o 49 %

Server Icecat.biz zveřejnil statistiky stahovaných dat o produktech. Podle nárůstu stažení produktových listů odhaduje růst internetového prodejního kanálu v Evropě v 2. kvartálu až o polovinu.



Icecat: Evropský on-line prodejní kanál rostl v za 2. čtvrtletí o 49 %Server Icecat dodává technické specifikace produktů a jejich popisů (produktových listů). Podle počtu stažení produktových listů ze strany 15 446 zaregistrovaných prodejních partnerů z celé Evropy odhaduje, že on-line prodejní kanál za druhý kvartál 2011 rostl meziročně o 49 % a mezičtvrtletně se zdvojnásobil.

Stažení produktových listů pochopitelně neodráží skutečné prodeje, reflektuje však zájem internetových prodejců o produktové informace k nabízenému zboží. Do nárůstu se navíc promítá 31% navýšení zapojených prodejců. Všichni partneři stáhli za 2. kvartál 2011 více než 346 milionů produktových listů, přičemž za celý letošní rok Icecat očekává, že počet stažení produktových listů dosáhne jedné miliardy.

Množství sledovaných značek se v meziročním srovnání zvýšilo o 45 % na 4 060 značek; počet produktových podkategorií narostl ve sledovaných sektorech IT: telekomunikace, spotřební elektronika a domácí spotřebiče a kancelářské vybavení o 12 % na 1 070 podkategorií.

V top 10 značkách stahovaných produktových listů stojí HP s 8% růstem, avšak dlouhodobě klesajícím podílem na aktuálních 20 %. Druhé místo připadá Lenovu s 40% nárůstem stažení datových listů. Nově do první desítky díky výraznému růstu vstoupily firmy Epson (+99 %) a Cisco (+91 %). Toshiba (+15 %) a IBM (+26 %) první desítku opustily, protože jejich on-line viditelnost rostla mnohem méně než průměr, který činil +49 %.

Síťová řešení se těší zájmu

Největší změnu v počtu stažení produktových listů zaznamenaly v rámci Top 100 značky Juniper (+738 % oproti Q2 2011) a StarTech.com (+433 % oproti Q2 2010).

Dalšími stabilně rychle rostoucími značkami jsou Trend Micro (+413 %), 3M (+250 %), Verbatim (+238 %), Gigabyte (+203 %), Fellowes (+187 %), Ricoh (+146 %) a Dell (+ 121 %). Dell se momentálně se usadil v top 30 a pokud udrží svůj růst, vstoupí příští rok do top 20 značek s nejstahovanějšími produktovými listy.

Mezi produkty vedou notebooky

Notebooky (s 8,25 % podílem na celkovém počtu stažených produktových listů) jsou stále nejdůležitější kategorií v on-line prodejním kanále. Následují záruky a podpora (s 4,73 %) a klasické PC s 3,46 %. Počítače klesají co do počtu stažených produktových listů, obdobně jako pracovní stanice (spadly o 9 pozic) a PDA (brzy opustí první stovku).

Tablet PC jsou stabilní kolem pozice 99. Trh zjevně čeká na novou generaci tabletů, kterou výrobci ještě v průběhu roku mohou uvést, případně zvažují, zda zůstat u netbooků.

Produktové listy nejen pro své e-shopy naleznete také na české a slovenské verzi serveru Icecat, který analyzuje aktivitu více než 4 000 značek. Bezplatná verze katalogu obsahuje produktové listy k výrobkům 260 technologických značek.

Zdroj: Icecat.biz







Komentáře