IBM: Pět inovací, které nám v příštích pěti letech změní život

Společnost IBM odhalila šestý každoroční přehled „IBM Five in Five“, ve kterém předpovídá pět inovací, jež mají potenciál změnit život lidé v následujících pěti letech.

IBM: Pět inovací, které nám v příštích pěti letech změní život



IBM: pět inovací, které v příštích pěti letech změní náš životOdborníci IBM očekávají, že domácnosti samy uspokojí výrobou svou energetickou spotřebu, že nebude třeba hesel, čtení myšlenek se stane realitou a zmizí digitální propast i spam.

Experti vycházejí z toho, že vše, co se hýbe nebo produkuje teplo, může také potenciálně vyrábět energii, kterou lze zachytit (chůze, běh, jízda na kole, teplo z počítače i voda protékající potrubím).

Pokroky v technologiích pro využití obnovitelných zdrojů energie umožní podle IBM dosud nevyužitou kinetickou energii shromažďovat a následně s její pomocí napájet domovy, pracoviště i města.

Svět bez hesel

Nový software dokáže v reálném čase vyhodnotit a ověřit kombinaci biometrických údajů (obličejové rysy, sítnicové skeny a hlasové záznamy) s unikátním biologickým on-line přístupovým heslem, jež bylo na jejich základě vytvořeno. Pro přihlášení v bankomatu či účtům pak nebude třeba používat číselné či jiné kódy a hesla.

Výzkumníci IBM zkoumají možné způsoby připojení mozku k zařízením, jako jsou například počítače nebo chytré telefony. Stačilo by pouze pomyslet na to, komu chcete zavolat, a číslo by se samo vytočilo. Stejně tak by bylo možné ovládat myslí kurzor.

V oblasti bioinformatiky byl již vyvinut headset se senzory zaznamenávajícími činnost mozku, jež jsou schopné identifikovat výrazy v obličeji, míru vzrušení i soustředění a myšlenky.

Digitální propast zmizí

Během příštích pěti let se podle IBM propast mezi těmi, kdo efektivní přístup k informacím mají, a těmi, kdo jej postrádají, značně zúží díky pokrokům v mobilních technologiích.

Počet prodaných mobilních zařízení by měl do pěti let dosáhnout 5,6 miliardy, a budou je tak vlastnit čtyři pětiny lidské populace. S klesající cenou se stanou podstatně dostupnějšími.

Do pěti let by se nevyžádané reklamy mohly stát natolik individualizovanými a potenciálně přínosnými, že spam v podstatě přestane existovat. IBM tvrdí, že anti-spamové filtry budou navíc do takové míry propracované, že jimi spam již nikdy neprojde.

Zdroj: IBM








Úvodní foto: © atanas.dk - Fotolia.com

Komentáře