HP se snaží zákazníky přilákat slevou na TouchPad

Měsíc po uvedení TouchPadu na trh začalo HP nabízet slevu ve výši 50 dolarů ve snaze přetáhnout zákazníky od iPadu a Android tabletů. Co na rozhodnutí u tabletu, který na evropské trhy teprve dorazí v druhém pololetí, říkají analytici?

HP se snaží zákazníky přilákat slevou na TouchPad



HP se snaží zákazníky přilákat slevou na TouchPadHP nabízí „okamžité slevy“ u obou modelů TouchPadu. TouchPad s 9,7“ displejem, Wi-Fi modulem a 16GB diskem je dostupný za 449 dolarů a 32GB verze za 549 dolarů. Velcí on-line prodejci jako Amazon.com či Office Depot již cenu obou modelů snížili také.

Ve Spojených státech je TouchPad dostupný od 1. 7. 2011. V dalších státech jej HP postupně začíná prodávat, již teď však muselo s cenou dolů. V České republice můžeme tablet s 1,2 GHz procesorem Tegra očekávat nejdříve na podzim.

TouchPad se snaží konkurovat tržní jedničce iPadu a dalším tabletům s operačním systémem Android či PlayBooku od společnosti RIM. Podle studie Canalys Research iPad drží s 6 miliony prodanými kusy aktuálně 74 % trhu. Zbylá část trhu patří převážně tabletům s Androidem jako je např. Samsung Galaxy Tab.

Zaspalo HP dobu?

Snížení ceny ukazuje, že se TouchPad neprodává dobře, uvedl Bob O’Donnell, programový viceprezident IDC. Zařízení vážící 725 gramů je těžké a podpora aplikací je také poměrně slabá, dodal.

Nemůžete nabízet tablet za stejnou cenu jako Apple a očekávat, že se bude prodávat,“ řekl Bob O’Donnel. „Působí spíše jako iPad 1 v období iPadu 2.

Také uživatelé vyjádřili obdobné obavy z hmotnosti zařízení, nízkého výkonu a nevyvinutému ekosystému aplikací. HP uvedlo, že pracuje na updatu operačního systému WebOs, aby odstranilo problémy s výkonem. Datum vydání nebylo uveřejněno.

Jiní uživatelé si TouchPad pochvalují. Brent Woodruff, který je vlastníkem tohoto tabletu, uvítal možnost propojit telefon Pre+ s TouchPadem a volat přes něj, dále kvitoval podporu Flashe a plynulý běh aplikací.

Konkurencí je Android

HP se snaží TouchPad pozicovat jako prémiový produkt, aby obhájilo jeho cenu vedle iPadu, uvedla Sarah Rotman Epps, senior analytička pro strategii produktů pro koncové spotřebitele ve společnosti Forrester Research.

Dodala, že stejně jako Motorola a další se HP nyní snaží konkurovat snížením ceny. Tablety nemohou konkurovat iPadu ve funkcích, takže cena je cestou, jak zaujmout spotřebitele, uvedla Sarah Rotman Epps.

Skutečnou konkurencí HP v oblasti tabletů by mohly být spíše 10“ zařízení s OS Android, jejichž ceny prudce klesají a mohli by během léta prolomit hranici 300 dolarů, uvedl O’Donnell.

Zdroj: IDG News Service, ChannelWorld







Komentáře