Podle analytiků Gartneru není přítomnost pokročilých funkcí jediným důvodem, který motivuje spotřebitele k nákupu nového televizoru a samotná nálepka smart TV jen k úspěchu nestačí.
Obzvláště v ekonomicky nepříznivé době musí výrobci nabídnout něco navíc. Vzhledem k vyrovnané ceně zbývá již jen nabídka exkluzivních služeb, on-line obsahu a videoték.
V této souvislosti jsme z průzkumu vybrali otázky, na které byste měli být připraveni odpovědět při prodeji chytrých televizorů - tedy tzv. smart TV. Zákazníka již totiž nebude zajímat jen úhlopříčka a parametry obrazu.
Klíčové otázky, na které byste měli umět zákazníkům odpovědět
- Které on-line služby jsou na televizoru dostupné?
- Co mi nabídnou dostupné služby?
- Mohu televizi ovládat ze svého smartphonu/tabletu?
- Je možné sdílet on-line obsah s dalšími zařízeními?
Budoucnost smart TV
V roce 2013 se podle analytiků prodá 108 milionů chytrých televizí, tedy o 56,5 % více než v roce 2012. Do roku 2016 se počet prodaných smart TV s přístupem k internetu zvýší na 198 milionů kusů a jejich tržní podíl mezi televizory obecně dosáhne podle analytiků 85 %.
Zdroj: Gartner