Gartner: Smart TV začínají motivovat spotřebitele k nákupu nové televize

Poptávka po smart TV schopných připojit se k internetu roste a v letošním roce se prodá 69 milionů plochých televizorů s podporou síťových služeb. Jak se situace změní v následujících letech a co spotřebitelé očekávají od chytré televize?

Gartner: Smart TV začínají motivovat spotřebitele k nákupu nové televize



Podle analytiků Gartneru není přítomnost pokročilých funkcí jediným důvodem, který motivuje spotřebitele k nákupu nového televizoru a samotná nálepka smart TV jen k úspěchu nestačí.

Obzvláště v ekonomicky nepříznivé době musí výrobci nabídnout něco navíc. Vzhledem k vyrovnané ceně zbývá již jen nabídka exkluzivních služeb, on-line obsahu a videoték.

V této souvislosti jsme z průzkumu vybrali otázky, na které byste měli být připraveni odpovědět při prodeji chytrých televizorů - tedy tzv. smart TV. Zákazníka již totiž nebude zajímat jen úhlopříčka a parametry obrazu.

Klíčové otázky, na které byste měli umět zákazníkům odpovědět

  • Které on-line služby jsou na televizoru dostupné?
  • Co mi nabídnou dostupné služby?
  • Mohu televizi ovládat ze svého smartphonu/tabletu?
  • Je možné sdílet on-line obsah s dalšími zařízeními?

Budoucnost smart TV

V roce 2013 se podle analytiků prodá 108 milionů chytrých televizí, tedy o 56,5 % více než v roce 2012. Do roku 2016 se počet prodaných smart TV s přístupem k internetu zvýší na 198 milionů kusů a jejich tržní podíl  mezi televizory obecně dosáhne podle analytiků 85 %.

Zdroj: Gartner








Úvodní foto: © Yuri Arcurs - Fotolia.com

Komentáře