Gartner: na vrcholu hype křivky NFC platby a internetová TV

Analytická firma Gartner publikovala aktualizovanou hype křivku nových technologií pro rok 2011. Jaká jsou očekávání?

Gartner: na vrcholu hype křivky NFC platby a internetová TV



Hype křivka Gartneru znázorňuje vyspělost nových technologií, jejich připravenost na implementaci i úroveň jejich publicityHype křivka Gartneru znázorňuje vyspělost nových technologií, jejich připravenost na implementaci i úroveň jejich publicity. Na vrcholu očekávání se v současné době pohybují technologie activity streams, bezdrátové napájení, internetová TV, NFC platby a privátní cloud computing.

Prosazení activity streams, privátního cloud computingu a bezdrátového přenosu energie (wireless power) do mainstreamu očekávají analytici v rozmezí dvou až pěti let. Technologie internetové televize a NFC plateb se podle odhadů naplno prosadí v rozmezí pěti až deseti let.

Na vzestupu zájmu jsou pak technologie pro sociální televizi, rozpoznávání obrázků, skupinové nákupy, inteligentní zodpovídání dotazů a řada dalších. Vrchol očekávání už za sebou mají mediální tablety a rozpoznání gest. Během dvou let se podle analytiků dostanou do mainstreamu čtečky elektronických knih, obchody s mobilními aplikacemi, virtuální desktopy a nástroje pro prediktivní analýzu.

Z letošní hype křivky vyplývá pokračující zájem o sociální média, cloud computing a mobilitu,“ uvádí viceprezidentka společnosti Gartner, Jackie Fenn. Hype křivka pro nové technologie je určena hlavně IT profesionálům, kteří se zabývají strategickým plánováním a inovacemi, a upozorňuje na technologie, které budou mít významný dopad na podnikání. Na křivce najdete technologie, které se už dnes těší velké pozornosti veřejnosti a médií, ale i technologie méně populární, které však podle nás mají velký potenciál,“ doplňuje Fenn.

Letos Gartner vyhodnotil celkem 1900 technologií a umístil je na 76 specializovaných hype křivek. Hype křivkám se Gartner věnuje již od roku 1995.


 

Hype křivka

 

Zdroj: Gartner
Titulní foto: © Nmedia - Fotolia.com







Komentáře