Exkluzivně: Samsung nabídne notebooky také v Česku a na Slovensku

Na včerejším představení nových procesorů z dílny Intelu (reportáž připravujeme) jsme měli možnost osahat několik notebooků značky Samsung, které budou v březnu uvedeny na český a slovenský trh. Kdo se postará o jejich distribuci?



Vlevo MP220 (v bílé), vpravo MP 150 (v černé). V březnu 2010 oba u vašich distributorů.Samsung v letošním roce představí na českém a slovenském trhu novou produktovou skupinu. V únoru dojde k oficiálnímu oznámení a v březnu pak nakoupíte u distributorů první modely notebooků, přesněji notebooků a netbooků Samsung.

Podle neoficiálních informací výrobce začne na našich trzích se čtyřmi modely netbooků: MP220 (v bílé a černé) a MP 150 (v černé a modré). Jejich distribuci pro Českou a Slovenskou republiku získal eD’ system.

Notebooky mají být dostupné ve dvou řadách. První řada R530 zahrnuje modely s velikostí displeje 15, 16 a 17 palců a poběží na nových procesorech Intel Core i5. Nižší řada R330 nabídne výkon procesorů Intel Dual-Core. O distribuci se v případě notebooků na obou trzích postará AT Computers.

Produkty budou lokalizované a nabídnou češtinu, slovenštinu i angličtinu.

Má Samsung šanci?

Podle informací ChannelWordlu má Samsung na českém a slovenském trhu ambiciózní plány. Po zavedení netbooků a notebooků pro domácí použití mají nabídku doplnit ultra-tenké modely a snad již koncem roku také nejvyšší řady. Výrobce jich plánuje prodat desetitisíce. Cíl to přitom není nereálný, po vstupu na polský trh utrhl 6 % z celkového objemu prodaných notebooků a následující rok dokonce dvojnásobek. V oblasti výroby netbooků patří celosvětově dokonce do první pětky a rozhodně lze říci, že do úspěšného segmentu naskočil včas.

Uvidíme, zda se Samsungu s neobvyklým distribučním modelem bude dařit. Ceny notebooků zatím nebyly zveřejněny, lze ale očekávat, že budou stanoveny spíše na úrovni řady Pavillion od HP, než na úrovni levnějších výrobců jako jsou Acer nebo Asus. Navzdory silné značce tak může Samsung narazit na nižší zájem koncových zákazníků a resellerů.







Komentáře