DisplaySearch: Zájem o televize s přístupem k internetu roste, letos utrhnou 19 %

Podle analytické společnosti DisplaySearch se ještě v letošním roce stane klíčovým prvkem televizorů možnost jejich zapojení do domácí sítě a schopností přistupovat k internetu. Ještě více si mají zákazníci oblíbit LED podsvícení.



Internet ready televize s funkcí DLNA (Digital Living Network Alliance) tvoří v současné době 55 %  nových modelů z nabídky výrobců. Dle odhadů analytiků se jich letos celosvětově prodá více jak 45 milionů a na trhu plochých televizorů si tak ukrojí 19% podíl. V roce 2014 již budou televizory s touto funkcí představovat 42 % trhu s celkově 119 miliony prodanými kusy.

LED podsvícení nepoužívají výrobci jen kvůli lepšímu obrazu, ale také z důvodu úspory energie dodávaných televizorů. To je dnes velmi oblíbené téma, které se stále více dostává do podvědomí zákazníků. I proto bude v roce 2014 podle analytiků 80 % všech prodaných televizí disponovat LED podsvícením.

Vývoj prodejů internet ready televizí v letech 2009 - 2014

Zdroj: Quarterly TV Design and Features Report (červenec, 2010)







Komentáře