DisplaySearch: Prodeje all-in-one počítačů v roce 2009 rostly o 57 %. Trh ovládl Apple

V roce 2009 se podle analytické společnosti DisplaySearch prodalo o 57 % více all-in-one počítačů než v roce 2008. Kterým výrobcům se podařilo úspěšně zachytit nový trend?



Tahounem trhu se stal Apple se svým iMacem. Dobře si vedlo také HP, Dell, Lenovo, Acer a MSI, kteří zaznamenali v průběhu roku výraznější růst prodejů. All-in-one (dále AIO) počítače existují již několik let, ale teprve v poslední době se na ně analytici zaměřují jako na samostatný segment.

Celosvětové prodeje all-in-one počítačů podle výrobců v letech 2008 - 2009

Zdroj: DisplaySearch, Quarterly Desktop Monitor Shipment and Forecast Report (květen, 2010)

Vzhledem k tomu, že iMacy zatím nedisponují dotykovým ovládáním, podíl dotykových AIO dosáhl ve čtvrtém kvartále 2009 jen 22,4 %. Operační systém Windows se nacházel na 37,7 % dotykových AIO. iMacy se nejlépe prodávaly v Severní Americe a regionu EMEA. Podíl ostatních výrobců dosáhl v Severní Americe 25 % a Evropě 27 %.

Podle analytiků porostou prodeje AIO do roku 2015 meziročním tempem 13 % (CAGR). To bude jen nepatrně méně než očekávaný růst netbooků (14 %) a notebooků (17 %). Odhad pro jednotlivé roky uvádíme v následující tabulce.

Vývoj prodejů all-in-one počítačů v letech 2010-2015

Zdroj: DisplaySearch, Quarterly Desktop Monitor Shipment and Forecast Report (květen, 2010)







Komentáře