DisplaySearch: Prodeje 3D televizí dramaticky porostou

Podle odhadů analytické společnosti DisplaySearch se v letošním roce prodá 3,4 milionu 3D televizí a na trhu plochých televizorů zaujmou 5% podíl. Jaký vývoj trhu můžete očekávat v dalších letech?



Zájem o 3D prý poroste i nadále a v roce 2014 budou s 42,9 miliony kusy představovat 37 % trhu všech prodaných televizorů, tvrdí analytici DisplaySearch.

Mezi prvními kdo uvedl v prvním čtvrtletí 2010 na trh 3D TV byl Samsung. Podle analytiků se prodeje výrobce vyvíjí  pozitivně a nadále budou sledovat tento trend, který nastal i při premiérovém představení LCD s LED podsvícením. V současné chvíli již mají 3D televize v nabídce také ostatní přední výrobci a představení dalších modelů lze očekávat v září na veletrhu IFA v Berlíně.

V neprospěch 3D televizí hraje podle analytiků v dnešní době stále zejména nedostatek obsahu. Počet 3D filmů na discích je minimální (Avatar na Blu-ray ve 3D vyjde až na konci roku), poskytovatelé satelitního vysílání zatím spíše jen testují 3D vysílání a navíc mimo Severní Ameriku a Japonsko je rozšíření Blu-ray přehrávačů poměrně malé.

To se ale do budoucna jistě změní a s nabídkou 3D televizí v prodejnách a e-shopech proto nemusíte váhat. Půjde bezesporu o rostoucí segment také na našich trzích. Dostupný 3D obsah pak můžete nabídnout k produktu navíc a získat další marži.

Vývoj prodejů 3D TV v letech 2010 - 2014

Zdroj: DisplaySearch Quarterly TV Design and Features Report (červenec, 2010)







Komentáře