DisplaySearch: LED letos v televizorech pokoří trubice

Prodeje LCD televizí podsvícených LED diodami ve čtvrtém čtvrtletí 2010 dosáhly 16,6 milionu kusů a představovaly 29 % všech prodejů. Jak se bude trh vyvíjet letos?



LED modely mají nepopiratelné výhody jako je nízká spotřeba a malá tloušťka. Podle analytiků předstvují jasný trend, ale zároveň dodávají, že to neznamená úpadek poptávky po modelech s trubicovým podscvícením (CCFL). Poptávka po nich se udrží především na rozvojových trzích kvůli jejich nižší ceně.


Podeje LCD televizí podle typu podsvícení

Podsvícení

1Q10

2Q10

3Q10

4Q10

1Q11

2Q11

3Q11

4Q11

CCFL

91 %

81 %

74 %

71 %

64 %

50 %

41 %

38 %

LED

9 %

19 %

26 %

29 %

36 %

50 %

59 %

62 %

Zdroj: DisplaySearch


Nejvyšší zastoupení mají LED v segmentu 50‘‘ až 60‘‘ modelů. Ve čtvrtém čtvrtletí představovaly LED modely v úhlopříčce 50‘‘-54‘‘ 76 % prodejů, v 55-59" pak 67 % a 87 % v segmentu s úhlopříčkou 60‘‘ a větší. U menších úhlopříček není zastoupení LED tak velké. Pro názornost, v 46‘‘-47‘‘ modelech činily pouze 54 %, v 40-42‘‘ 37 % a v úhlopříčce 32‘‘ jen 17 %.

Jedničkou v LED podsvícených modelech se stalo ve čtvrtém čtvrtletí LG s více jak 5 miliony prodanými kusy a ovládlo 31,1 % trhu. Dvojkou se stal Sharp těsně následován Samsungem. Z pohledu tržeb nejvíce vydělaly společnost Sharp a Samsung s 27,3% podílem následované třetím LG s 25,1 % a AUO s 13,9 %.

Podíl jednotlivých výrobců u LED podsvícených televizí

Zdroj: DisplaySearch







Komentáře