Čtenáři Reader’s Digest zvolili "Dobré značky", kdo uspěl z IT?

Čtenáři Reader’s Digest vybírali oblíbené značky v průzkumu „Dobrá značka 2010“, který se konal v 16 zemích napříč Evropou. Které značky vnímají čeští čtenáři vydavatelství jako lídry segmentu?



Logo průzkumu Dobrá značkaV kategorii fotoaparátů zaznamenal, stejně jako v předchozích dvou letech, u českých čtenářů největší úspěch Olympus. Většina zemí však v této kategorii hlasovala jinak, ze 16 zúčastněních byl totiž jako nejlepší značka fotoaparátů zvolen Canon hned ve 14 z nich a v celkovém evropském měřítku mu patří mezi nejlepšími značkami druhé místo. Překvapivý není výsledek průzkumu Dobrá značka v kategorii Internetová společnost – tu již po několikáté ovládl Seznam.

Nejúspěšnější značkou mobilních telefonu je u českých respondentů, stejně jako v dalších 13 zemích, finská Nokia. Společně s Canonem a platebními kartami Visa je Nokia druhou globálně nejúspěšnější značkou. V kategorii osobních počítačů se na první pozici po roční pauze vrátil výrobce Acer. V loňském roce čtenáři vybrali firmu Hewlett-Packard. Změna nastala i u nejlepší značky televizí. V roce 2008 a 2009 patřil titul Dobrá značka společnosti Sony, letos čtenáři zvolili Panasonic.

Průzkum Dobrá značka se koná už od roku 2001, kdy se ho účastnilo prvních 13 zemí (Belgie, Česká republika, Finsko, Francie, Německo, Maďarsko, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rusko, Španělsko, Švýcarsko a Velká Británie). V roce 2003 se připojilo Rakousko, 2007 Rumunsko a jako poslední v roce 2008 Švédsko. Ještě v roce 2008 se průzkum prováděl formou papírových dotazníků, na podzim 2009 se osm zemí, včetně České republiky, rozhodlo přejít na on-line formu průzkumu.  Letos rozeslal Reader’s Digest svým zákazníkům 20 000 e-mailových zpráv a celkově bylo v zúčastněních zemích rozesláno 565 806 dotazníků (e-mailových a papírových), přičemž čtenáři dohromady uvedli 131 000 značek.

Zdroj: Reader’s Digest







Komentáře