AMD změní partnerský program

Procesorová dvojka AMD představí v září restrukturalizaci partnerského programu. Dojde ke sloučení prodejních partnerů grafických karet a procesorů do jednoho prodejního kanálu. Co to znamená pro resellery a kdy se změny projeví u nás?



Velká část přepracovaného programu se bude týkat přizpůsobení benefit programů pro partnery na základě jejich obchodních modelů a cílových trhůGary Bixler, ředitel celosvětového nepřímého prodejního kanálu AMD na konferenci „Everything Channel XChange“ ve Washingtonu představil plány na restrukturalizaci partnerského programu. Výrobce podle jeho slov plánuje zvýšení investic v globálním partnerském programu o „miliony dolarů“. AMD zatím nekomentovalo, zda se investice budou týkat častějších slev, zvýšení výdajů na MDF (market development funds neboli marketingové fondy) nebo většího počtu obchodních zástupců pro partnery.

Podle zatím oficiálně nepotvrzených informací ChannelWorldu by se změny mohly projevit na českém trhu již během října. Původní plán přitom počítal s prvním nebo druhým kvartálem příštího roku. Všichni stávající partneři by měli zůstat zachováni. Změna by měla spočívat v tom, že přidělený status bude nově reflektovat jejich prodejní potenciál.

Jaké změny přijdou?

Velká část přepracovaného programu se bude týkat přizpůsobení benefit programů pro partnery na základě jejich obchodních modelů a cílových trhů. Program se do jisté míry inspiroval modelem PartnerOne u Hewlett-Packard, který uděluje HP partnerům nálepku elite v mnoha obchodních a produktových kategoriích. Změny v partnerských programech by se měly vztahovat na whitebox prodejní kanál, resellery a distributory uživatelských a serverových produktů.

Na makroekonomické úrovni přijde AMD s novou partnerskou strategií na základě „třech P“ – platforma, program a profit. První P odkazuje na snahu výrobce prosadit na trhu kompletní hardwarovou platformu. Nabídnout CPU, GPU a čipové sady na jednom místě. AMD bude nadále podporovat procesory Intel a grafické karty Nvidia, ovšem nový partnerský program nabídne více výhod než dříve partnerům prodávajícím platformy založené pouze na značce AMD.

Druhé P se vztahuje na sloučení dvou hlavních partnerských kanálů pro resellery – CPU a GPU. V současné době je GPU partnerský kanál obvykle vyhrazen pro subdistribuci grafických karet ATI. Nový program přinese resellerům procesorů zvýšení benefitů za prodej karet ATI, které většinou stejně prodávají.

Sloučení obou hlavních prodejních kanálů je přirozeným pokračováním nedávné restrukturalizace, která převedla CPU a GPU divizi AMD pod společný management.

Poslední P (profit) se týká závazku zvýšení profitability partnerů, podle čehož si prodejci vybírají značky pro distribuci. Gary Bixler připustil, že se AMD v posledních letech naplno nepodporovalo své systémové integrátory a resellery. Právě příchod nového partnerského programu by to měl změnit. O podrobnostech vás budeme na ChannelWorldu informovat jakmile budou dostupné oficiální informace.

 

Zdroj: ChannelWeb, ChannelWorld

 







Komentáře