10 žhavých spotřebitelských trendů pro rok 2013 podle Ericssonu

Jaký dopad mají cloud, mobilní zařízení, konektivita a sociální sítě vliv na chování zákazníků?

10 žhavých spotřebitelských trendů pro rok 2013 podle Ericssonu



Oddělení společnosti Ericsson provádí výzkum hodnot a chování lidí a způsobů, jak lidé využívají produkty a služby informačních a komunikačních technologií již více než 15 let. 

S blížícím se koncem roku 2012 oddělení Ericssonu studující chování spotřebitelů určilo nejžhavější spotřebitelské trendy pro rok 2013 a další léta. 

Náš celosvětový výzkumný program vychází z rozhovorů, které jsou každoročně vedeny s 100 000 respondenty ve více než 40 zemích a více než 15 megapolích. Během let jsme shromáždili obrovskou databázi informací o spotřebitelských trendech a pozorujeme, že tempo změn je nyní rychlejší než kdykoliv předtím,“ uvedl Michael Björn, ředitel výzkumu výše zmíněného oddělení:

10 nejžhavějších spotřebitelských trendů podle Ericssonu

1. Důvěra v cloud mění požadavky na počítačová zařízení:
Více než 50 % dotázaných uživatelů tabletů a více než 40 % uživatelů smartphonů v USA, Japonsku, Austrálii a Švédsku oceňuje další zjednodušení práce s těmito zařízeními – stejné aplikace a data jsou prostřednictvím cloudu snadno dostupné na více zařízeních.

2. Decentralizovaná práce s počítačem:
Od stolních počítačů, souborů a adresářů k dotykovým displejům, aplikacím a cloudovým službám – spotřebitelé úkoly řeší na základě momentální potřeby – v nákupní frontě nebo během rozhovoru v kavárně. Nakupující více poptávají tablety než stolní počítače a smartphony než notebooky.

3. Využívání vlastního vysokorychlostního připojení k práci:
Celkem 57 % dotázaných uživatelů smartphonů využívá v práci své vlastní mobilní připojení. Vlastní smartphony se stále častěji využívají k práci, odesílání e-mailů, plánování pracovních cest, vyhledávání různých míst a k jiným činnostem.

4. Obyvatelé měst začínají využívat nepřetržité připojení k internetu:
Internet se tak stává skutečně mobilní službou. Do roku 2018 podle Ericssonu dosáhne celkový počet uživatelů smartphonů 3,3 miliardy, přičemž jednou z nejdůležitějších podmínek spokojenosti s životem ve městě je pokrytí mobilní sítí.

5. Osobní sítě vytvářející sociální jistoty:
V důsledku ekonomických turbulencí klesá důvěra v tradiční struktury a úřady a spotřebitelé stále častěji důvěřují svým vlastním komunitám. Vlastní sítě na internetu fungují jako síť bezpečí a sociální média se stávají vážným konkurentem tradičních úřadů práce, uvádí Ericsson.

6. Ženy jsou hlavními zákazníky trhu se smartphony:
Podle průzkumu za masové šíření smartphonů nesou hlavní zásluhu ženy. Přibližně 97 % dotázaných žen vlastnících smartphone využívá SMS zprávy. Celkem 77 % z nich odesílá a přijímá fotografie, 59 % komunikuje na sociálních sítích, 24 % je využívá k místnímu odbavení a 17 % uplatňuje slevové kupóny. Údaje pro muže jsou nižší.

7. Města se stávají středisky společenské tvořivosti:
Obyvatelé center měst mají na internetu mnohem více přátel než lidé v příměstských oblastech. 12 % lidí žijících ve městech prohlašuje, že hlavním důvodem, proč používají sociální sítě, je spojení a výměna myšlenek s ostatními, což představuje třetí nejčastější důvod pro komunikaci na sociálních sítích, (za sledováním aktuálního dění a sdělováním nejnovějších informací). 

8. Nakupování v kamenných obchodech za pomoci internetu: 
Celkem 32 % dotázaných uživatelů smartphonů již nakupuje pomocí těchto telefonů a nyní začínají kombinovat výhody nakupování v kamenných prodejnách s nakupováním přes internet (více informací, srovnání cen, apod.)

9. Televize proniká do sociálních médií:
Celkem 62 % dotázaných diváků při sledování videa a televize komunikuje na sociálních sítích a 42 % účastníků fór nebo chatů na těchto sítích, diskutuje o programech, které v danou dobu pravidelně sledují. U více než 30 % z nich je podle Ericssonu vyšší pravděpodobnost, že budou ochotni platit za obsah, který sledují přátelé na sociálních sítích.

10. Transformace učení:
Mladí lidé přinášejí do tříd své osobní zkušenosti s technologiemi, a zezdola tak vyvíjejí tlak na změnu. Souběžně s tím vlády a jiné instituce hledají nová informační a komunikační řešení, která by zefektivnila jejich fungování. Konektivita mění vyhlídky dětí v celosvětovém měřítku. V Indii vlastní mobilní telefon přibližně 30 z 69 milionů dětí ve věku 9 až 18 let žijících ve městech, uzavírá Ericsson.

Plné znění zprávy v angličtině naleznete zde.

Zdroj: Ericsson








Úvodní foto: © Marc Xavier - Fotolia.com

Komentáře