Nový Lean Management - s výhodami pro firmy

Co označuje pojem nový lean management? Nový lean management představuje dodavatelský řetězec budoucnosti, v němž jsou procesy redukce ztrát založeny na obecnější koncepci. (PR článek)

Nový Lean Management - s výhodami pro firmy



Jestliže se na konci 80. let koncepce řízení lean managementu ve výrobním průmyslu v největší míře týkala redukce ztrát, v současnosti zásady lean managementu dalece překračují stanovené rámce.

Dnes se koncepce týká jak ekologických aspektů, tak komplexní optimalizace procesů v dodavatelském řetězci, které ovlivňují pružnost podnikání.

V současnosti hovoříme o novém lean managementu, který může být využíván výrobci a také dodavateli logistických služeb.

Co ve skutečnosti označuje pojem nový lean management? Je to koncepce, podle níž všichni účastníci dodavatelského řetězce směřují k dosažení lepších výsledků pomocí eliminování ztrát a přizpůsobení svých služeb a procesu výroby měnícím se potřebám koncových klientů.

Nový lean management představuje dodavatelský řetězec budoucnosti, v němž jsou procesy redukce ztrát založeny na obecnější koncepci. Každý účastník daného řetězce neustále zdokonaluje své procesy a směřuje k dosažení větší efektivity, rychlosti a funkčnosti vzhledem k budoucím zlepšením. Čím pružnější obchodní procesy, tím efektivnější výsledky.

Odhaduje se, že současné technologické inovace, jako jsou průmysloví roboti, autonomní vozidla a veškerá řešení v oblasti správy podniku, pomáhají zvyšovat provozní efektivitu o 66 %. E

xperti pro rozvoj obchodu z mezinárodního dopravně-logistického holdingu AsstrA-Associated Traffic AG popisují klíčové body obchodního systému založeného na koncepci nového lean managementu.

Optimalizace jako podstata nového Lean Managementu

Jednou z největších výzev nového lean managementu je integrace samostatných obchodních operací do jednoho, plně automatického systému, v němž všechny součásti, včetně výroby, marketingu, distribuce a dopravy fungují efektivně. 

Při směřování k tomu, aby všechny komponenty podnikání, jež jsou součástí dodavatelského řetězce, fungovaly efektivněji, se je nutné ujistit, že byla řádně nastavena nejen optimalizace ztrát v rámci vnitřní provozní struktury, je dobré si však také ověřit, zda všechny další složky fungují efektivně, a zajišťují tak vyšší rentabilitu.

Úplná provozní optimalizace napomáhá snížit rozsah ztrát, eliminovat výdaje a dosáhnout lepšího ukazatele ROI”, poznamenává správní ředitel AsstrA, Denis Gural.

Co víc, nový lean management se neomezuje výhradně na eliminování ztrát. Jde především o nalezení nejlepšího způsobu, jak omezit ztráty, a co víc, hledat taková řešení, aby nebylo ani co omezovat.

Pružné předpovídání změn ukazatelů nabídky a poptávky na daný produkt umožňuje přesněji naplánovat objem výroby a následně eliminovat ztráty.

Jiným způsobem, jak zvětšit kapacitu výroby, je používat technologické inovace, které umožňují se plně přizpůsobit potřebám klienta v oblasti objemu výroby.

Jde mimo jiné o využití robotiky a alternativních metod výroby, které jsou neustále zdokonalovány, jako je 3D tisk a podobná řešení v rámci výroby v malém měřítku, které napomáhají dosahovat efektivních výsledků podniku.

Při úplné optimalizaci podnikatelských procesů v dodavatelském řetězci je nutné pamatovat, že jde o nikdy nekončící proces. Nelze jednorázově zavést zlepšení a konstatovat, že bylo dosaženo optimalizace:

je dobré se připravit na mnohé změny a neustálé zlepšování. A to všechno proto, že neexistují jediná technologická nebo strukturální řešení redukce ztrát”, dodává D. Gural.

Integrace nového Lean Managementu ve všech etapách dodavatelského řetězce

Koncepce nového lean managementu vyžaduje větší pružnost ve všech etapách dodavatelského řetězce. Začínaje od výrobců, přes přepravce, po prodejce - všichni účastníci by měli jednat tak, aby omezili ztráty.

Dodavatelé dopravních služeb jsou spojovacím článkem mezi jinými účastníky dodavatelského řetězce. Právě na nich závisí rychlost dodávky, konečná realizace objednávky a shodnost s danou objednávkou.

Koncepce new lean managementu pro dopravní a logistickou oblast není ničím novým. Firmy z dané oblasti pomalu zavádějí do svého provozního základu moderní řešení z oblasti IT a robotiky.

Při směřování k adekvátnímu splnění požadavků výrobce musí být dodavatel dopravních služeb plně technicky a strukturálně připraven na rychlou realizaci přepravních procesů.

Vypracované trasy, moderní vozidla a přítomnost dodavatele přepravních služeb v místě, kde to výrobce nebo prodávající potřebují - to jsou tři hlavní kritéria, která je nutné splnit, aby dopravní firma odpovídala požadavkům lean managementu" , komentuje D. Gural.

Pro své partnery v dodavatelském řetězci realizuje AsstrA proces, při kterém jsou suroviny zasílány výrobci, kde jsou následně zpracovávány na konečný výrobek, posléze AsstrA přepravuje zboží dodavateli a nakonec ho získává i konečný klient.

Cílem vedoucího pro lean management je bilancování práce v systému dodavatelského řetězce do plně optimalizovaného zpracování, u něhož je marže zisku nejvyšší.

Efektivita zásob a rychlost dodávek vytváří optimální rovnováhu pro nadměrnou výkonnost. Budeme-li vyrábět o něco méně, můžeme vytvořit mnohem více výrobků a udělat to o poznání rychleji. Je to kouzelný fígl. Ve světě inovací je čas peníze.

Zlepšujeme kvalitu svého systému: technologie modelování informací BIM značně ztratila na popularitě v malosériové výrobě. Také v jiných odvětvích může rutinu zautomatizovat technologie. Čerpáme znalosti z okolního světa a začleňujeme je do svého podnikání rychleji, než to dělá konkurence - to je naše zlaté pravidlo" , sděluje D. Gural.

Dodavatel dopravních a logistických služeb, AsstrA-Associated Traffic AG, nashromáždil díky své přítomnosti v multikulturním centru, velké zkušenosti a znalosti v dané oblasti.

Zavedení nejnovějších systémů řízení logistiky, obnovený a ekologicky racionální park dopravních vozidel, automatizovaná řešení v oblasti průvodní dokumentace a dále sledování nákladů ve skutečném čase – všechny tyto ukazatele napomáhají při realizaci cílů efektivního dodavatelského řetězce.

Budování vztahů, měření efektivity dopravy a multifunkční myšlení jsou nesmírně důležité ve vztazích mezi výrobcem nebo prodejcem a dodavatelem přepravních služeb.

Abychom vytvořili efektivní dodavatelský řetězec, musí podniky pracovat na dlouhodobých vztazích s přepravci a dodavateli 3PL, aby tak byla stabilizována výkonnost celého řetězce dodávek určitého zboží.

25 let zkušeností firmy AsstrA v globální dopravě dokázalo, že efektivita výsledků závisí ve velké míře na stabilní, systematické a úplné angažovanosti práce všech účastníků dodavatelského řetězce. Důvěra mezi danými účastníky dodavatelského řetězce je klíčem k úspěchu”, shrnuje D. Gural.

V současnosti AsstrA působí ve všech regionech Evropy a Asie. V poslední době klade holding silný důraz na svoji přítomnost na trzích střední Asie, zvláště pak v Číně. Kanceláře v 16 různých zemích a zeměpisná působnost zahrnující více než 70 různých států s rozvinutými dopravními trasami umožňují se efektivně přizpůsobit potřebám všech účastníků dodavatelského řetězce.








Úvodní foto: AsstrA

Komentáře