Ženy vybírají počítače podle designu, muži podle výkonu a funkcí

Podle analýzy 100Mega Distribution mají ženy rády barevná zařízení, ustupují jednoúčelová zařízení, do módy se vrací stolní počítače a v domácnostech ubývá kabelů. Co dál distributor a výrobce PC HAL3000 zjistil?

Ženy vybírají počítače podle designu, muži podle výkonu a funkcí



Už prý neplatí, že o nákupu výpočetní techniky rozhoduje pouze muž. Výběr domácího počítače dnes ovlivňuje zhruba 34 procent žen.

Vyplývá to z analýzy 20 000 obchodních transakcí realizovaných českým výrobcem počítačů HAL3000, který je součástí distribuční společnosti 100Mega Distribution. Transakce proběhly během posledních dvanácti měsíců a jsou zohledněny také požadavky zákazníků v rámci distribučního řetězce.

Ženám se již začínají přizpůsobovat výrobci počítačů. Zejména designem a nabídkou funkcí a služeb, které ženy ocení. Tento tržní segment podle 100Megy roste meziročně zhruba o 15 procent.

Výpočetní technika se přesunula z pracoven do obýváku, kde plní i designovou roli a ženy techniku i častěji obsluhují. Slouží totiž jako centrum domácí zábavy, například ke sledování filmů, prohlížení fotek či přehrávání hudby. Proto při nákupu uplatňují stále větší vliv ženy, které mají jiné priority než muži,“ vysvětluje ve zprávě pro média David Petrovič, produktový ředitel HAL3000.

Jiné priority žen má potvrzovat i psychologická studie neziskové organizace Color association, která vyhodnotila více než 100 tisíc profilů mužských a ženských respondentů: „Pro ženy je velmi důležitý i komunikačně sociální rozměr. Kromě funkčnosti jim proto záleží i na vzhledu a souladu s okolním prostředím,“ shrnuje závěry studie doktor Filip Brodan v tiskové zprávě.

Z analýzy nákupních preferencí ženských zákazníků, které realizoval výrobce HAL3000 vyplývá, že chtějí, aby se technika snadno a prakticky obsluhovala (30 %) a designově ladila (30 %) se zbytkem domácnosti.


 

GrafZdroj: 100Mega Distribution


 

Proto rostou prodeje minipočítačů, které se snadno vejdou na polici vedle televize. Rovněž designové notebooky slaví velké úspěchy. Muži naopak dávají důraz na výkon (40 %) a množství funkcí (30 %), které sestava nabízí,“ říká David Petrovič.

Filip Brodan k tomu dodává: „Ženy se rády odlišují s cílem být přitažlivější, neopakovatelné a jedinečné, proto rády do svého okolí vnášejí svoji individualitu.

Ženy se více zajímají o servis a odbornou pomoc

100Mega dále zjistila, že ženy mnohem více zajímá servis a možnost obrátit se na odborníka či výrobce v případě nesnází. Tento trend se prý ale projevuje také u mužů. „Stále více uživatelů začíná chápat počítač jako spotřební zboží a nechce se zdržovat sestavováním, opravami, instalacemi a podobně,“ vysvětluje David Petrovič.

Na rozdíl od mužů, které riziko přímo přitahuje, ženy nemají potřebu riskovat. Jejich potřeba technice rozumět ‚zevnitř‘, rozebírat ji nebo ji upravovat je proto výrazně nižší,“ přidává pohled ženský pohled na věc Filip Brodan.

Stolní počítače chytají druhý dech

Není tajemstvím, že na špičce prodejů se stále drží notebooky a velmi dynamicky se rozvíjí i prodeje tabletů. Naopak na ústupu jsou takzvané netbooky, tedy levné malé notebooky, u nichž je nízká cena vykoupena malým displejem, horší ergonomií a nízkým výkonem. Intel přesto nedávno vypracoval pro výrobce počítačů několik doporučení jak malé příbuzné notebooků znovu vrátit do kurzu.

Podle HAL3000 postupný růst popularity začínají znovu zaznamenávat stolní počítače. Prosazuje se prý koncept  all-in-one spolu s dalšími miniaturizovanými modely. „Zabírají málo prostoru, mají slušivý design, takže dobře vypadají i v obýváku. Zároveň mají dostatečný výkon a funkce, takže nahradí klasický počítač, DVD přehrávač, hudební mini věž či herní konzole,“ shrnuje možné funkce dnešního desktopu David Petrovič.

Počítač očima ženy? Hezčí a praktičtější

Ženy prý zároveň ocení, když se počítače jednoduše ovládají: „Jsou to velmi náročné zákaznice. Zatímco muž bere složitější ovládání jako výzvu, žena klade důraz na jednoduchost a praktičnost. Nevidí důvod, proč dělat věci složitě. Kdyby se dělaly počítače podle žen, byly by uživatelsky mnohem přívětivější a neobsahovaly by řadu mnohdy zbytečných funkcí,“ tvrdí Petrovič.


 

Graf
Zdroj: 100Mega Distribution


 

Podle zkušeností výrobce HAL3000 muži u počítačů preferují tradiční šedou barvu a barvu černou, která začala slavit úspěchy zhruba na začátku století jako taková malá designová revoluce. Ženy si potrpí na počítače barevnější. Podle analýzy HAL3000 volí odstíny červené, fialové či růžové.

Trendem je postupná integrace techniky

HAL3000 konstatuje, že z domácností postupně mizí jednoúčelová zařízení, která nahrazuje integrovaná technika, například multifunkční tiskárny a monitory. „Kombinace tiskárny, skeneru a kopírky je dnes samozřejmostí. Podobně monitory slouží i k příjmu televizního signálu a slouží i jako klasické televizory,“ říká David Petrovič za výrobce počítačů HAL3000.

Značný růst zaznamenávají prý také prodeje multimediálních přehrávačů, které umožňují na televizi přehrávat filmy, muziku či fotografie z osobních počítačů nebo síťových úložišť. Podle Davida Petroviče si tak lidé kompenzují, že starší televizory nepodporují přístup k multimediálnímu obsahu skladovanému v domácí počítačové síti.

Výrobce počíačů HAL3000 též upozorňuje, že postupně z domácností mizí i klubka drátů, jež nahrazuje bezdrátová technika. Vedle delší dobu dostupných bezdrátových myší a klávesnic se prosazují modernější tiskárny s bezdrátovým připojením přes Wi-FI nebo s možností komunikace přes Bluetooth. Nesporné popularitě se pak těší bezdrátové sítě.

Zdroj: HAL3000 (100Mega Distribution), ChannelWorld








Úvodní foto: © fotum - Fotolia.com

Komentáře