Společnost Salesforce informuje, že podle analytiků firem napříč světovými trhy je největším problémem umělé inteligence špatná práce s daty. Téměř šest z deseti oslovených uživatelů AI tvrdí, že je pro ně obtížné získat od umělé inteligence to, co zrovna a potřebují.
Více než polovina z téměř šesti tisícovek respondentů průzkumu pak tvrdí, že nedůvěřuje datům používaným k trénování dnešních systémů AI. Pro více než tři čtvrtiny pracovníků je přitom při vytváření důvěry v umělou inteligenci klíčové, zda generuje přesná, úplná a bezpečná data.
Dobrou zprávou je, že osm z deseti podnikatelů věří, že generativní AI sníží náklady a zvýší příjmy. Většina pracovníků se však domnívá, že k úspěšnému využití generativní AI na jejich pozici a v jejich organizaci jsou zapotřebí důvěryhodná data o zákaznících.
Tento nový průzkum podle Salesforce naznačuje, že výstupy generativní AI musí být podloženy důvěryhodnými daty, aby se tento nedostatek podařilo odstranit – a aby bylo možné využívat výhody této technologie v celé firmě.
Kvalita nad kvantitou
Z průzkumu dále vyplynulo, že 51 % pracovníků tvrdí, že generativní umělá inteligence nemá dostatek informací potřebných k tomu, aby byla užitečná. Celých 68 % těch, kteří nedůvěřují datům, na jejichž základě se umělá inteligence trénuje, váhá s jejím přijetím.
Tři čtvrtiny těch, kteří nedůvěřují datům, na jejichž základě se umělá inteligence vyvíjí, se také domnívá, že umělá inteligence nemá dostatek informací potřebných k tomu, aby byla užitečná.
„Budoucnost umělé inteligence ve firmách není o větším množství dat, ale o těch správných datech. Pokud je AI založena na vlastních datech společnosti, přináší užitečnější výsledky a v konečném důsledku zvyšuje důvěru a šanci na přijetí zaměstnanci,“ uvedla k výzkumu Wendy Batchelderová, SVP, chief data officer v Salesforce.
Zdroj: Salesforce