Rozhovor: Pro BenQ je Česko nejméně problémový trh

Na Distree XXL jsme položili několik otázek Harisi Jusufhodzicovi, obchodnímu a marketingovému řediteli společnosti BenQ, který chválí spolupráci tuzemských partnerů.

Rozhovor: Pro BenQ je Česko nejméně problémový trh



Jan Mazal: Podle analytiků se trh oživil. Jaký byl rok 2010 pro BenQ z pohledu výsledků i produktů?

Haris Jusufhodzic: S loňským rokem jsme na českém trhu spokojeni. Aktuálně dodáváme produkty ve dvou hlavních liniích – LCD monitory a projektory. Podle posledních čísel GfK jsme v oblasti projektorů první a v oblasti monitorů na předních příčkách. Dohromady se o pozici dělíme se Samsungem, ale v projektorech jsme za posledních devět kvartálů značkou číslo jedna. Pro zajímavost, v loňském roce jsme prodali v České a Slovenské republice sto tisíc monitorů a jedenáct tisíc projektorů. Netvrdím, že bychom nemohli mít ještě lepší výsledky či větší tržní podíl. Jsem však přesvědčený, že díky optimálně široké partnerské síti jsme na dobré cestě k dalšímu růstu.

Které produkty jsou pro BenQ na českém trhu klíčové?

Nenabízíme příliš široké portfolio produktů, ale rozhodně jsme lídři v LCD monitorech. Na trh jsme vždy přicházeli jako první s displeji s kratší odezvou, představili jsme jako první LED displeje a následně VA (pozn. red.: Vertical Alignment) LED panely. Nevedeme si špatně ani v MTV (pozn. red.: monitory s TV tunerem s úhlopříčkou do 24“), ale pozice není tak silná jako u LCD a projektorů. Snažíme se také nabízet produkty v oblasti digitálních kamer. Aktuálně zavádíme na trh celou řadu monitorů v různých parametrech a budeme se snažit udržovat naši pozici v oblasti MTV.

BenQ dodává produkty také do školství, s kým v této vertikále spolupracujete?

V České republice jsme v oblasti školství poměrně silní. Jedná se o specifický trh se stabilním potenciálem, a  proto na něm potřebujete partnera, který klientovi zajistí dlouhodobou podporu. Spolupracujeme se společností Boxed, která dodává projekční tabule včetně veškerých náhradních dílů a dalšího servisu.

Jaké máte zkušenosti s partnery na českém trhu?

Češi se oproti jiným trhům odlišují ve spotřebním chování a nemění tak často své preference. Čeští partneři i zákazníci jsou velmi loajální a spolehliví. Proto nemáme problém s investicemi do promo akcí a pobídek, pořádáme partnerská setkání a snažíme se přicházet se stále novými nápady a stimuly pro prodejce i distributory.

Jak tedy fungují programy pro podporu prodejců na českém trhu a kolik partnerů je v nich registrováno?

Pro prodejce máme motivační programy, v rámci kterých sbírají body za prodej našich produktů. Ty mohou směnit za různé odměny. V nejbližší době to byla například akce na horách pro top 10 resellerů z České a Slovenské republiky. Je to jednoduchý systém, který funguje. V tuto chvíli máme více než 500 registrovaných partnerů. Veškeré pravidla, podmínky a možnosti programu partneři naleznou na speciálním webu www.benqlub.cz.

Obecně, pokud náš reseller řeší nějaký problém, snažíme se být u toho a najít řešení. Proto považujeme za důležitou poprodejní podporu partnerů.

Plánujete konsolidaci distribučního kanálu?

V oblasti distribuce jsme naprosto spokojení a neplánujeme žádné změny. V České republice jsou našimi distributory 100Mega, AT Computers, ABC Data, Agem, eD´ system Czech a SWS. Na Slovensku podobně 100Mega Distribution SK, Agem SK,  AT Computers SK, eD' system Slovakia a SWS Distribution. Uvědomujeme si, že zavedení dalšího distributora neznamená zvýšení prodejů. Chceme především udržovat dobré vztahy se stávajícími partnery a podporovat jejich byznys.

Zdroj: ChannelWorld







Komentáře