Rozhovor: Emporia otevírá obchodní příležitosti i mezi seniory

Nového hráče v oblasti výroby mobilních telefonů představil ChannelWorldu Filip Ulík, country manažer značky Emporia Telecom pro ČR a SR.

Rozhovor:  Emporia otevírá obchodní příležitosti i mezi seniory



Tomáš Punar: Společnost Emporia Telecom byla založena již v roce 1991. Kde můžeme hledat její kořeny a proč vstoupila na Český a Slovenský trh až letos?

Filip Ulík: Emporia byla skutečně založena jako rodinná firma téměř před dvaceti lety v Rakousku. Původně šlo o výrobce příslušenství a dectových telefonů. Zhruba před pěti lety se majitelé firmy, manželé Evelin a Albert Fellnerovi, pustili také do výroby mobilních telefonů, a to v kategorii, která byla v té době v podstatě neobsazená. Emporia uvedla Logo společnosti Emporia.na trh telefony přizpůsobené výsledkům detailní analýzy potřeb seniorů.  Na výzkumech cílové skupiny přitom spolupracovala s univerzitami a dalšími institucemi.

Dnes má firma přes 90 zaměstnanců a působí ve 22 zemích světa. Expanze byla postupná přes německy mluvící země a nejvýznamnější evropské trhy nyní dorazila také k nám. Pro resellery přitom znamenají produkty Emporie výbornou příležitost. Podle aktuálních údajů Českého statistického úřadu vlastní mobilní telefon pouze 62 % seniorů ve věku 65 let a více, v případě seniorek jde dokonce pouze o 45,5 %.

S jakým plánem jste tedy vstoupili na český a slovenský trh a jaké máte po prvním půlroce ohlasy?

Plánem bylo zařadit se mezi etablované značky. To znamená vybudování distribuční sítě, zajištění servisu a marketingové podpory značky. To se již podařilo. V současnosti máme jeden model v nabídce Telefónici O2 a jednáme s dalšími operátory.  Pro klasickou distribuci jsme získaly přední hráče 3A.cz a Setos.  Poprodejní podporu nám zajišťuje firma Britex, která garantuje záruční i pozáruční opravy. Expandujeme.

Jak je to na Slovensku?

Slovensko je jeden za našich velkých úkolů pro příští rok. Své partnery tam právě vybíráme.

Seniorům na míru

Pojďme tedy k vaší aktuální nabídce. Čím se odlišují vaše telefony od běžných produktů v tomto segmentu?

V současnosti nabízíme na českém trhu pět modelů těchto telefonů.  Jejich design je přizpůsoben právě potřebám seniorů. Co to znamená? Disponují pouze základními funkcemi jako je volaní, psaní textových zpráv a budík. Tyto funkce jsou zároveň snadno přístupné pomocí postranních tlačítek na jeden dotek, případně posun. Nehrozí tedy žádné složité vyhledávání z menu.  Telefon je dostatečně velký, displej čitelný, má obrovské klávesy a dobře se s tím tedy pracuje.

Dále mají mobilní telefony Emporia k dispozici řadu speciálních funkcí.  Patří mezi ně extrémně hlasité vyzvánění, svítící baterka, nebo vysouvací slide bar, na který lze poznamenat čísla nejbližších i číslo vlastního telefonu. To ale není vše. Když na ně někdo pošle SMS ve formátu křížek, jméno, křížek, číslo, zařadí se uvedené jméno a číslo do telefonního seznamu.  Některé modely mají také tlačítko, které po stisknutí řekne telefonu, aby automaticky vytočil předem zadaná čísla jako např. rodinu, nebo pohotovost a pošle na ně SMSky.

Emporia Talk Premium je telefon s řadou funkcí přizpůsobených potřebám seniorů. Patří mezi ně i výsuvný seznam s nejdůležitějšími kontakty a vlastním telefonním číslem.

Jedná se skutečně o „emergency call“, protože telefon se pak automaticky přepne do režimu hands free a senior si může přivolat pomoc i když například upadne.

Kde mají reselleři hledat zákazníky?

Obecně říkáme, že cílovou skupinou jsou uživatelé 60+. Jedná se nicméně o plnohodnotné telefony, jejichž koncová cena začíná už pod třemi tisíci korun, takže osloví například i skupinu 50+. Ve vztahu k zákazníkům se spíše vyhýbáme spojení „telefon pro seniory“, protože přístroj může používat opravdu každý.

Jaké mohou prodejci dosáhnout při prodeji vašich telefonů marže?

Marže se pohybuje na standardní úrovni prodeje telefonů kolem 20 % pro distributora a resellera dohromady. Obchodní příležitost představuje i bohatá nabídka příslušenství, které vyrábíme. Velmi populární jsou například stolní nabíječky. Telefon tak v domácnosti získává „pevné“ místo, což mnoha seniorům zvyklým na stolní telefony velmi vyhovuje.

Nabízíte i další formy podpory prodeje?

Ano, pečujeme o PR a marketing značky. Aktuálně běží akce ve spolupráci s Telefónicou O2, kdy operátor upozorňuje na nabídku telefonu ve svém portfoliu a z každého zakoupeného kusu odvádí sto korun do Fondu pro seniory.  Podporujeme i samotnou značku například v různých přehledech vánočních tipů na dárky v médiích.  Prodejcům pak zdarma nabízíme POS materiály na prodejnu jako letáky, makety, ale i demo vzorky. Reselleři je mohou získat u našich distributorů.

Seznámíte naše čtenáře s plány Emporie pro příští rok?

V příštím roce můžete očekávat další akce, které připravíme spolu s distributory. Budeme vidět na veletrzích oslovujících naši cílovou skupinu a užší spolupráci plánujeme také s organizacemi, které tuto skupinu nějakým způsobem podporují. Na veletrhu v Barceloně představí Emporia začátkem roku dva nové produkty. Kromě vylepšení stávajících modelů na základě dalších průzkumů mezi uživateli, připravujeme také větší zohlednění toho, zda telefon používá muž či žena. Jejich potřeby jsou totiž velmi odlišné. V příštím roce půjde celkem o čtyři modely. Aktuální nabídku mohou vaši čtenáři sledovat na stránkách www.emporia.cz nebo u svých distributorů.


Filip Ulik

 

 

Filip Ulík (39)

Filip Ulík se po absolvování elektrotechnické fakulty ČVUT pohybuje v oblasti marketingu a mobilních komunikací. Nejprve působil sedm let ve společnosti T-Mobile jako produkt developer. Následně zastával tři roky pozici business development director ve společnosti ComGate, která se specializuje na outsourcing zákaznických procesů a mobilní marketing. Od srpna 2009 působí ve společnosti Emporia Telecom na pozici Country managera pro Českou republiku a Slovensko. Jeho prvním úkolem byla příprava vstupu značky Emporia na tuzemský trh. Nyní má na starosti komplexní plánování marketingových aktivit a podporu prodeje.







Komentáře