Rozhovor: Distree EMEA 2012 slaví deset let

Farouk Hemraj, CEO Distree EMEA, diskutuje nad vývojem konference jíž se zúčastní na 1000 zástupců firem z ICT a CE prodejního kanálu.

Rozhovor: Distree EMEA 2012 slaví deset let



ChannelWorld: Distree EMEA 2012 se koná 7. – 10. 2. 2012 v Monaku, aktuálně probíhají přípravy. Očekáváte, že bude mít nestabilní situace v Evropě vliv na tento ročník?

Farouk Hemraj: Nelze popřít, že podmínky na hlavních evropských trzích jsou pod vlivem současné ekonomické volatility. Je potřeba pamatovat, že Distree EMEA umožňuje výrobcům být v kontaktu s distributory a prodejními partnery z více než 80 zemí Evropy, Blízkého východu a Afriky. Poptávka na hlavních evropských trzích sice může stagnovat, ale v ostatních zemích existuje výrazný potenciál růstu. V Rusku a regionu CIS a na Blízkém východě, ale stejně tak ve východní Evropě a Africe nalezneme trhy s dvoucifernou mírou růstu.

V čem vůbec spočívá přínos pro návštěvníky a jak si mohou obhájit náklady na účast?

Jsme hrdí, že organizujeme akci, jež nabízí nákladově nejefektivnější způsob, jak mohou výrobci přijít do kontaktu s volume trhem ICT a spotřební elektroniky a řídit, budovat či startovat svou cestu na trh. Z celého regionu zveme zástupce vedoucích volume distributorů, retailerů a e-tailerů, kteří se setkají v jeden okamžik na jednom místě a na jedné akci. Pro účastníky představují náklady na účast zlomek toho, co by museli zaplatit za organizaci vlastní konference či za cesty, aby se s partnery z různých zemí potkali.

Jenže jak je při takovém množství účastníků zabezpečeno, aby se potkali s těmi správnými lidmi?

Každoročně se účastní stovky výrobců, je však potřeba zdůraznit, že se nejedná o tradiční obchodní akci. Všechna setkání jsou předem naplánována a zástupci firem mají předem možnost si zjistit více o účastnících se společnostech, zažádat o schůzku a sestavit si vlastní agendu celé konference. Organizujeme Pan-evropský program pro distributory pro firmy jako Ingram Micro, abychom jim umožnili domluvit setkání mezi týmem jejich senior managementu a zástupci výrobců. Akce zároveň přitahuje pozornost výrobců A-značek, kteří si uvědomují, že i když si vybudovali prodejní kanál v regionu EMEA, potřebují mít informace, aby zůstali konkurenceschopní v měnící se struktuře a go-to-market modelech.

Zmínil jste měnící se struktury. Letos jsou opět pozváni zástupci e-tailů a retailů. Co vlastně vedlo k změně u konference původně určené pro výrobce a distributory?

V roce 2012 oslavíme desáté výročí akce, která po celou dobu rostla a vyvíjela se se změnami na trhu a v prodejním kanále. Top retaily a e-taily hrají významnou roli v utváření a uspokojování poptávky spotřebitelů. Stejně tak stále více budují prodejní kanály. Výrobci s nimi potřebují spolupracovat z marketingového pohledu a stejně tak potřebují spolupracovat s distributory. Na Distree EMEA tak mohou všichni společně nastavit plány na dalších 12 měsíců.

Jakou očekáváte v roce 2012 účast?

Předpokládáme opět vyprodanou akci s účastí kolem 1 000 zástupců.

S analytiky si můžete nově domluvit schůzku

Farouk Hemraj, CEO Distree EMEA

Co dále je kromě obchodních schůzek pro účastníky připraveno?

V průběhu tří dní mohou účastníci navštívit přednášky vybraných přednášejících z řady výzkumných a analytických agentur. Příští ročník konference zahrnuje přednášky od bChannels, Booz & Co., Context, Forrester, GfK, Global Technology Distribution Council (GTDC), IDC, purechannelapps, Regent a VIA. Jsme potěšeni, že můžeme uvítat také Michaela Petersona z Booz  & Co., který bude mluvit o tom, co pro byznys znamená digititalizace. Připraveny jsou tradičně keynotes a přednášky „2012 Directions“ s více zaměřenými prezentacemi a diskuzemi. Ve čtvrtek se uskuteční také Strategy Forum. Inovací příštího ročníku je možnost domluvit si schůzku s některým z řečníků z řad výzkumníků a analytiků a probrat s ním možné strategie pro příští rok.

Jaká je vaše zpráva výrobcům a channel partnerům, kteří stále váhají s účastí?

Nejtěžším úkolem je přesvědčit výrobce, retailera či distributora pro první účast. Jak se již jednou zúčastní, většina z nich přijede i v dalších letech. Spíše však poukážu na to, co uvedl Microsoft, platinový sponzor Distree 2012. Dana Manciagli, general manager worldwide OEM distribution and reseller channel v Microsoftu uvedla: „Microsoft je poctěn být znovu hlavním sponzorem Distree EMEA. Tato akce je extrémně úspěšným způsobem jak budovat vztahy s řadou našich channel partnerů a akce se každým rokem zlepšuje.“ Pro e-tailery, retailery a distributory je akce úžasnou příležitostí nalézt nové dodavatele, zjistit více o produktových roadmapách, identifikovat dodavatelské zdroje a sítě napříč regionem EMEA.

Hlasování pro výrobce a distributory roku ve stejném rytmu

Změní se v příštím roce nějak program pro udělování cen?

EMEA Channel Academy: 2012 Awards se uskuteční ve čtvrtek 9. 2. 2012 v rámci Distree EMEA. Výkonní zástupci z prodejního kanálu vyberou a ocení nejlepší výrobce a distributory operující v regionu EMEA.

Tento ročník pokryje 25 kategorií, z čehož ocenění Výrobce roku bude uděleno ve 12 produktových kategoriích a distributor roku v 10 subregionech EMEA. K tomu přibude cena distribuční iniciativy roku. Jednotlivci s největším přínosem pro prodejní kanál budou vyhlášeni v tzv. síni slávy.

Metodologie zůstává stejná. Stovky distributorů z regionu nominují preferované výrobce v jednotlivých kategoriích, přičemž zástupci výrobců nominují preferované distributory v jednotlivých subregionech. Top 5 v každé kategorii získá oficiální nominaci. V průběhu gala večera zvolí distributoři vítěze elektronickým hlasováním a stejně tak zástupci výrobců zvolí vítězné distributory.

Můžete čekat také populárních „60 vteřin na přesvědčení“, kdy mají výrobci minutu na to, aby v prezentaci ukázali své nejnovější produkty. Připravujeme také „Fresh: první pohled na nové technologie“ – přednášku, na které ukážeme některé technologické inovace, které budou utvářet poptávku spotřebitelů v roce 2012 a dále.

Co očekáváte od akce vy osobně?

Je to hodně práce, ale také hodně zábavy. Těším se na to. Vytvořili jsme komunitu výkonných zástupců z firem v prodejním kanále a tohle je jejich každoroční setkání. Největší sílou channelu je fakt, že úspěch je založen na spolupráci. O tom je celá akce. Doporučil bych ji všem e-tailerům, retailerům, distributorům a výrobcům. Více informací naleznou na www.distree-emea.com a nebudou litovat.







Komentáře