Reportáž ze Setkání ESET partnerů – SEP 2010

Loňské Setkání ESET partnerů společnosti Eset software jsme zařadili do výběru ChannelWorldu mezi TOP3 partnerská setkání roku 2009. Jaké bylo to letošní?

Reportáž ze Setkání ESET partnerů – SEP 2010



Jánské Lázně, 24. 9. 2010. Vše vypadá jako standardní partnerské setkání. Ráno se sjíždějí auta, partneři pijí kávu a na obřím panoramatickém pláně startují prezentace zástupců společnosti. Tím ale běžný průběh končí, setkání se totiž účastní také mimozemšťané, kteří požádali ESET o pomoc při boji proti virům.

Juraj Ferenc, ředitel společnosti ESET, oblečený ve slušivém kosmickém overalu.Juraj Ferenc, ředitel společnosti ESET, oblečený ve slušivém kosmickém overalu, uvedl „Oficiální setkání s mimozemskou civilizací“ informacemi o společnosti. Miroslav Trnka a Petr Paško před 23 lety naprogramovali software NOD (Nemocnica na okraji disku) a spolu s Rudolfem Hrubým před 18ti lety založili firmu ESET, kterou dodnes řídí z centrály v Bratislavě a distribučními centrálami v San Diegu, Singapuru, Buenos Aires, Praze a Košicích, kde získal pobočku díky akvizici firmy Comdom.

V loňském „krizovém“ roce dosáhl ESET celosvětově  obratu 126 mil. EUR (odhadovaný neauditovaný konsolidovaný obrat – pozn. redakce), což proti roku 2008 znamená nárůst o neuvěřitelných 40 %.  Česká republika přitom tvoří na celkovém výsledku podíl 8,5 %. Produkty Eset využívá po celém světě více než 100 milionů uživatelů a znalost značky je vyčíslena na 750 mil. zákazníků. Mezi úspěchy produktů výrobce nechybí ani řada ocenění od novinářů i odborných firem.

Lov začíná na portálu

Poté, co Juraj Ferenc představil své kolegy, kteří o partnery přímo či nepřímo pečují, předstoupili před publikum lovci (nejen) vesmírné havěti Filip Navrátil a Jaroslav Fabián. Z pozice ředitelů obchodu a marketingu představili nástroje, kterými výrobce podporuje resellery v likvidaci škodlivých kódů prostřednictvím zvyšování prodeje zákazníkům.Lovci (nejen) vesmírné havěti Jaroslav Fabián a Filip Navrátil.

Základem spolupráce prodejců s ESETem je partnerský portál, který kromě informací o nových produktech, marketingových a motivačních akcích (např. ESET Jackpot), obsahuje řadu nástrojů a služeb, které pomáhají partnerům zvyšovat profitabilitu. Na tomto portálu se můžete také zaregistrovat do partnerského programu, který benefity spolupráce dále rozšiřuje.

Mezi výhody partnerství s ESETem patří například možnost registrace obchodních případů zajišťující získání exkluzivních podmínek. Protože podíl prodejů prostřednictvím partnerského kanálu v České republice stále narůstá na úkor přímého prodeje (aktuálně je podíl nepřímého prodeje 66 %), snaží se výrobce o maximální ochranu partnerského kanálu. Kromě zmíněné registrace do ní patří systém informování prodejců o blížícím se vypršení licence jejich zákazníka.

Mezi další formy podpory, které mohou prodejci využít, patří upravený ESET marketingový program, který si pod křídly nového channel manažera Lukáše Herouta klade za cíl podpořit marketingové kampaně samotných resellerů. Podmínkou je jasná vize, plánování, cílení i vyhodnocení kampaně. Dobrou zprávou pak to, že rozpočet „není omezený“ a ESET se hlásí ke každému dobrému nápadu.

ESET kromě přímé podpory channel manažera, který zavedl na své webové stránky online vyhledávač partnerů podle měst. Na stránky umístil také referenční list s přehledem zákazníků, který vám může pomoci při vyjednávání s firemní klientelou.

Pozadu s marketingem nezůstává ani ESET a do českých ulic proto vypustil Viry bez práce. Ty se objevily i na samotném Setkání ESET Partnerů, ale vycvičení lovci z řad resellerů neváhali, viry lapili a zavřeli do klece. Tím ale „zábavná vložka“ partnerského setkání zdaleka nekončila.

Zbraně? Značka a její podpora

ESET staví svůj úspěch nejen na kvalitě produktu, ale také na známosti značky. Při slově antivirus si ESET a produkt Boj s mimozemskou nákazou není snadná věc.„NOD32“ v České republice samovolně vybaví 28 % respondentů. Podle dalších zjištění reprezentativního průzkumu agentury Median na české populaci používá produkt ESET Smart Security již 9 % byznys zákazníků a podíl ESETu na trhu antivirů dosahuje hodnoty 36 %.

Pokud vaši zákazníci uvažují o konkurenčním projektu, nabízí výrobce online srovnávač, který pomůže s rychlým srovnáním produktů ESET s konkurencí. Mezi podporu partnerů patří bezesporu i mediální aktivita výrobce. ESET v loňském roce vyprodukoval 39 tiskových zpráv, 400 výstupů v médiích, 7x se objevil v televizi, publikoval několik rozhovorů s Jurajem Ferencem včetně vstupů v největších denících a udržel si partnerství nejvýznamnějších portálů a bezpečnostních rubrik časopisů napříč českým mediálním trhem.

Výrobce nezůstává pozadu ani s prodejní podporou. Jako reakci na nové požadavky partnerů spustil komisní prodej krabicového softwaru – partneři tedy zaplatí za nákup až v momentě, kdy software sami prodají. Nejsou tak nuceni schraňovat na skladě vlastní investice.

Prodej služeb již brzy

Partneři společnosti ESET se všech výzev zhostili se ctí.Další novou příležitostí je možnost přeprodeje služeb divize ESET Services. Službu EVA Pro (ESET Vulnerability Assesment), která testuje zařízení připojená k internetu a poskytuje doporučení pro odstranění zjištěných nedostatků, nabídnete firmám, které mají více než 200 počítačů, nebo případně extrémně náročné požadavky na bezpečnost. Partnerský program prodeje, který nabídne zajímavé marže, startuje 1. 1. 2011, ale s individuálním prodejem můžete začít už nyní. Licencuje se podle IP adresy na 1 až 3 roky a cena je stanovena 7 764 Kč bez DPH na IP adresu na 1 rok, přičemž od pěti IP adres nabízí výrobce projektové ceny.

Přednáškovou část zakončila prezentace Igora Háka na téma aktuálních hrozeb a následovala řada specializovaných seminářů, kde se partneři podrobněji seznámili s představenými novinkami. Z toho nejzajímavějšího, co na seminářích zaznělo, jistě stojí za zmínku snížení hladiny u registrace obchodních případů na 100+ licencí (dříve 200+), kdy partner získá speciální podporu ESETu pro registrovaný obchodní případ.

Potěší i změny v certifikačním programu. Proškolit se totiž můžete online a nemusíte tedy nutně osobně do pražské centrály ESETu. Obchodní a technické konzultace v Praze nicméně zůstávají (termíny najdete na partnerské zóně). Silver a vyšší partneři, kteří prodávají více než 50 licenci, potřebují všeobecnou certifikaci. Gold a Platinum partneři, nebo partneři s objednávkou přes 200 licencí musí absolvovat také technickou certifikaci.

Mimozemšťané (asi) přistáli

Odpolední program už patřil výcviku partnerů-lovců, kteří se připravovali na večerní setkání s mimozemšťany. Na sportovní a zábavní aktivity navázala výuka mimozemských jazyků, večerní raut, laserová a vodní show a jiné radovánky zkušených zabijáků vesmírné havěti.

Mimozemšťané prý s prosbou o pomoc v boji nakonec opravdu přiletěli. Jeden z partnerů s nimi dokonce údajně odletěl na mimozemskou Planetu slasti.  Asi chápete, že kdo letos na SEPu nebyl, dopustil se chyby vesmírného formátu.

Zdroj: ChannelWorld


ESET SEP 2010

Pokud někdo z vás pochybuje o výzvě mimozemské civilizace, která požádala Eset software a její partnery o pomoc v boji proti vesmírným virům, nabízíme vám exkluzivně jediný dostupný záběr z přistání mimozemšťanů na SEP 2010. Pořídil ho jeden z partnerů, který již nebyl vícekrát spatřen (snad je právě na Planetě slasti). Co přesně záběr ukazuje, tedy bohužel nevíme. Více se možná dozvíte ve videoreportáži našich statečných redaktorů z IDG TV, kteří se akce zúčastnili.







Komentáře