Reportáž: Roadshow divize osobních počítačů Hewlett-Packard

Firma Hewlett-Packard uspořádala v Praze roadshow určenou partnery divize PSG. Jaký byl program?

Reportáž: Roadshow divize osobních počítačů Hewlett-Packard



Marketingový manažer Petr Trešl vítá partnery na akci. Jiří Stříž seznamuje partnery s nabídkou HP v oblasti business desktopů.

Akce se konala v úterý 4. 10. v multikině Cinestar na pražském Andělu. Jakmile se partneři usadili do pohodlných sedaček kinosálu, chopil se mikrofonu jako první marketingový manažer divize PSG Petr Trešl a v krátkosti představil program dne.

Poté předal slovo channel manažerovi Pavlovi Machovskému, aby informoval účastníky o připravovaných změnách v Hewlett-Packard. HP totiž nedávno oznámilo, že zvažuje vyčlenění nebo prodej divize počítačů. Pavel Machovský uvedl, že HP chce zúžit své zaměření do oblastí cloudu, softwaru a služeb, a divize PSG proto musí projít důkladnou analýzou, která rozhodne o její budoucnosti.

Jakmile se partneři usadili do pohodlných sedaček kinosálu, chopil se mikrofonu jako první marketingový manažer Petr Trešl a v krátkosti představil program dne.Preferovaným, nikoli konečným řešením je osamostatnění PSG. Do konce roku proběhne zhodnocení a analýza této varianty, konečné rozhodnutí by mělo padnout koncem prosince.

Ať už se PSG divize oddělí či nikoli, podle Pavla Machovského se zveřejněná roadmapa chystaných produktů nezmění. Uklidnění partnerům určitě přinesla také zpráva, že i v budoucnu bude 90 % obchodů probíhat přes partnerský kanál.

Produktový manažer Peter Orechovský se věnoval firemním notebookům a v krátkosti představil současnou nabídku přenosných počítačů HP.

Většina nových notebooků HP na platformě Intel již nyní disponuje rozhraním USB 3.0, což může být dobrým prodejním argumentem. Dále Peter Orechovský představil možnosti softwaru HP ProtectTools, HP Connection Manager a HP power Assistant. První jmenovaný software například nabízí bezplatné šifrování disku na všech typech notebooků.

Nejlevnější stolní počítač s cenou pod 10 tisíc

Jako další se před partnery postavil Jiří Stříž, který představil nabídku HP v oblasti byznys desktopů. Ty se dělí do dvou kategorií – SBSO (Small Business Small Office) a Corporate. První kategorie reprezentuje počítače zaměřené na nízkou cenu. V této kategorii HP nedávno uvedlo svůj nejlevnější stolní počítač HP PRO 3400/3405 s cenou pod 10 tisíc. Corporate desktopy mají vůči SBSO delší záruku a při vyšším nakupovaném množství mohou preferred partneři získat vyšší slevy. V segmentu byznys PC uvede HP brzy 3 nové modely AIO (All in One) PC – HP Pro 3420 AiO, HP Elite Touchsmart 7320 AiO a HP Compaq Elite 8200 AiO.

Po obědě představil David Lev nabídku notebooků pro koncové uživatele. Ty disponují například technologií Beats Audio pro kvalitnější reprodukci zvuku, technologií CoolSense pro lepší chlazení a funkcí ProtectSmart, která kupříkladu detekuje pád notebooku a automaticky zaparkuje hlavičku disku.

K mikrofonu se poté vrátil Jiří Stříž s tématem byznys monitorů. HP se ve svých monitorech snaží prosadit DisplayPort, který technologicky předčí konkurenty v podobě VGA, DVI i HDMI. DisplayPort navíc není vázán licenčními poplatky jako HDMI. Pro své monitory nabízí HP software Display Assistant, který například dokáže ovládat nastavení jasu přímo v monitoru.

Po celou dobu trvání akce bylo připraveno bohaté občerstvení a v sále si mohli partneři prohlédnout celou řadu notebooků a monitorů HP.Petr Ritz z AMD se ve své prezentaci věnoval především výhodám APU, neboli čipu, který integruje jak procesorové, tak grafické jádro. Díky tomu spotřebuje notebook méně energie a vydrží delší dobu na baterii. APU od AMD také nabízí podporu DirectX 11.

A-řada notebooků HP s APU od AMD navíc disponuje technologií Dual Graphics, díky které je možno připojit přídavnou grafickou kartu a využívat ji spolu s APU.

Tomáš Hlubocký ve své prezentaci představil nabídku počítačů HP pro domácnosti. Ty se od počítačů určených do firem liší zejména operačním systémem Windows 7 Home Premium, modernějším spotřebitelským designem a výbavou jako je například TV tuner.

Předinstalované Office o pětinu levnější

Poté se slova ujal Jaroslav Budka z Microsoftu, který se ve své prezentaci zaměřil na nový způsob distribuce softwaru, kdy výrobci instalují software přímo na dodávaná PC a zákazníkům pak stačí program pouze aktivovat licenčním klíčem. Microsoft ve spolupráci s HP nabízí vybrané firemní notebooky včetně plné licence Office pro podnikatele. V takovém případě je cena Office přibližně o 20 % nižší než při koupi klasické verze.

Jako poslední se před partnery postavil Tomáš Hlubocký, který představil nabídku pracovních stanic HP. Důležité je, že HP v tomto případě zodpovídá za PC jako celek a v případě problémů nemusí zákazníci řešit, zda se obrátit na výrobce hardwaru či softwaru. Na závěr řekl Tomáš Hlubocký pár slov k registračním pokladnám a tenkým klientům, které má HP také ve svém portfoliu.

Po náročném přednáškovém programu se účastníci akce přesunuli do druhého kinosálu, kde shlédli novou českou komedii Muži v naději. Po celou dobu trvání akce bylo připraveno bohaté občerstvení a v sále si mohli partneři prohlédnout celou řadu notebooků a monitorů HP. Před vstupem do sálu se také nacházel stánek ChannelWorldu, kde mohli účastníci akce hlasovat v anketě ChannelWorld Awards 2011 a získat tak roční předplatné magazínu zdarma.

Zdroj: ChannelWorld




Galerie




Komentáře