Reportáž: partnerské setkání Canon Touch the Art

Zástupci společnosti Canon představili partnerům výsledky, plány a strategie na letošní rok. Jak vypadalo setkání partnerů v „barokní jídelně“?

Reportáž: partnerské setkání Canon Touch the Art



Ladislav Paleček, generální ředitel společnosti Canon CZ, ohlásil hospodářské výsledky jednotlivých divizí za rok 2010 a představil partnerům výhled a strategii na rok letošní. Ladislav Paleček, generální ředitel společnosti Canon CZ, komentuje dosavadní vývoj obratu společnosti.

Společnost Canon uspořádala 22. 2. 2011 setkání se svými obchodními partnery poněkud netradičně v Barokním sále Dominikánského kláštera u sv. Jiljí. „Touch the Art“, vyzýval Canon své partnery k seznámení s loňskými výsledky a novinkami pro letošní rok.

Po zahájení programu Ladislav Paleček, generální ředitel společnosti Canon CZ, ohlásil hospodářské výsledky jednotlivých divizí za rok 2010 a představil partnerům výhled a strategii na rok letošní. Celosvětově Canon navýšil prodeje o 15,5 % a zisk o 87,3 %. Celkový obrat za předchozí rok na českém a slovenském trhu činil 117,6 milionu eur a meziročně rostl přibližně o pětinu jak ve spotřební, tak firemní oblasti. Letos Canon plánuje 10% růstu obratu a tím pádem překonání hranice 3 miliard korun.

Ladislav Paleček, generální ředitel společnosti Canon CZ, ohlásil hospodářské výsledky jednotlivých divizí za rok 2010Po výsledcích přišla na řadu strategie. Ladislav Paleček zmínil transformaci firmy na One Canon včetně dalších kroků v předchozím roce. Následně uvedl prodejní strategii, která se v  regionu EMEA (Evropa, Blízký východ a Asie) zaměří na včasné dodávky, vnitřní prodejní strukturu a nový přístup k trhu přes další kanály. Jako klíčové body generální ředitel uvedl také spuštění inovovaného partnerského programu, racionalizaci distribuce a konsolidaci řetězců a retailových sítí.

Miloš Bejblík, marketingový manažer, připomněl, že Canon v loňském roce uvedl na trh 134 produktů a letos je na pultech již 41 dalších novinek napříč portfoliem. Společnost dokončila v rámci strategie One Canon spojení divizí produktů pro firmy a koncové zákazníky, díky kterému mohou partneři nabízet společná řešení v celkem 14 produktových skupinách.

Canon 2011 v produktech

Produktovou částí partnery provedl nejprve Daniel Míka, který představil novinky v kancelářských tiskárnách. Zde Canon zaznamenal 40% nárůst prodejů barevných strojů. U ImageRunner Advance výrobce rozšířil řadu modelů 2020. Nové A4 produkty však přijdou na trh až ve čtvrtém kvartále. Petr Jetel mluvil o produkčním tisku a velkoformátových tiskových strojích, kde Canon loni poprvé obsadil první místo na trhu.

Patrícia Královičová připomněla, že novinky z řady i-Sensys jsou v prodeji od ledna a ukázala výhody a prodejní argumenty obnovené řady  multifunkcí  MX, které nově dokáží také tisk fotografií z HD videa. Libor Kopečný produktovou část uzavřel novinkami v oblasti fota a videa pro 1. pololetí.

Strategie a výsledky v prodejních kanálech

Michal Petro, ředitel partnerského a distribučního prodeje ve společnosti CanonShrnutí výsledků v prodejním kanále se ujal Michal Petro, ředitel partnerského a distribučního prodeje. Nejlépe si mezi kanály loni vedl prodej přes distributory a „Computer Shops“. Prodeje resellerů s přidanou hodnou – „System Houses“ a tzv. „Selective Systems“ zůstaly meziročně na stejné úrovni.

Následně Michal Petro přiblížil strategii v jednotlivých kanálech. Cílem letošního roku je rozvoj Canon shop in shopů v prodejnách, celková konsolidace prodejní sítě a větší zaměření na současné i potenciální VARy s plánovaným růstem prodeje až o 50 %. Důraz bude kladen na zlepšení spolupráce v oblasti servisu a získávání tendrů v SMB. Pro tzv. „Selective Systems“ bude klíčové zavedení partnerského programu a otevření dvou Canon Business Center, rozvoj řízených tiskových služeb a také například vertikální specializace vybraných partnerů. V distribuční síti dojde v Evropě ke snížení počtu distributorů z 200 na 75.

3x partnerský program

Jako poslední se ujali slova Daniel Míka s Milanem Kunstlerem, aby představili změny v Canon Partner Programu pro letošní rok. Celkem mají partneři na výběr ze tří programů – Registrovaný partner, Akreditovaný partner a Canon Business Center partner, které se liší dle jejich možností, schopností a znalostí. Každý program pak poskytuje určité výhody, ale klade jisté nároky.

Daniel Míka má v Canonu na starost "evangelizaci" partnerského programuCanon má řadu neselektivních prodejců, kteří nakupují od distributorů. Pod tuto skupinu patří také přibližně 20 resellerů a VARů přihlášených jako Registrovaní partneři, kteří mohou prodávat tzv. otevřené produkty. Nově vzniká skupina Akreditovaných partnerů s přibližně 30 společnostmi zaměřenými na dodávku komplexních řešení, ve které bude ještě vyčleněna skupina Premium partnerů (9 v ČR a 1 v SR) s nadstandardním obratem a úrovní služeb v posledních obdobích. Jako nejvyšší forma partnerství přibydou dvě prodejny – Canon Business Centra. V České republice to bude Copytechnik servis KT a na Slovensku FaxCopy, kterým Canon poskytne know-how, vizualizaci. Jedná se o samostatná centra, v nichž Canon nemá majetkový podíl.

Podle dosažené úrovně mohou tedy partneři očekávat různou komunikační, marketingovou a obchodní podporu. Milan Kunstler zdůraznil význam společného plánování a investic, ať už formou odměn, předprodejní, prodejní či poprodejní podpory, tedy rozvoje služeb a servisu.

Partnerský portál v přípravách

Na partnerském portálu PartnerNet Canon stále v současné době pracuje a ještě nemá finální podobu. Ve výsledku má být pro prodejce opěrným bodem a nabídne čtyři základní zóny. Část Moje zóna obsahuje profil partnera, zprávy od společnosti a přístup k marketingovým materiálům a on-line školením. Marketingová zóna partnerům slouží ke spouštění vytvořených marketingových kampaní, stahování brožur a dalších informací. Prodejní zóna nabízí přístup k informacím o cenotvorbě a akcích a konečně Zóna služeb a podpory poskytne informace k podpoře prodejů, včetně informací o produktech, službách a záručních podmínkách.

Po trpělivém vyslechnutí si na své přišli také samotní partneři. Jelikož původní prostory fungovaly jako refektář, tedy společná jídelna mnichů, se po ukončení přednášek sál během chvíle proměnil v místnost s občerstvením a výstavou produktových novinek.

Zdroj: ChannelWorld




Galerie




Komentáře